خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

۳۱۰ کارشناس در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه استخدام می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۰۵

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از استخدام ۳۱۰ کارشناس در جهادکشاورزی استان کرمانشاه خبر داد.

در مراسمی که با حضور جمعی از مدیران این سازمان و ناظرین استخدام شده برگزار شد، " علی اشرف منصوری "، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن تبریک به ناظرین گفت: امیدوارم با حضور شما در مجموعه جهاد کشاورزی کمبود نیروی متخصص در مراکز جهاد کشاورزی مرتفع شود.

به گزارش " ایلنا " به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، علی اشرف منصوری با بیان اینکه شغل کشاورزی شغل انبیاء است، اظهار داشت: کشاورزی پایه استقلال و خودکفایی هر کشوری بوده و اگر کشوری نتواند غذای مردم خود را فراهم کند، کشوری وابسته خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: همه ما موظف هستیم در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی با مدیریتی جهادی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: رشد اقتصادی با کار روزمره و اجرای برنامه های گذشته در زمینه تولید و خودکفایی میسر نمی شود بلکه باید کار جهادی انجام داده و چون پیشینه وزارت جهاد کشاورزی بر مبنای جهاد سازندگی پایه گذاری شده، این سازمان خود را موظف می داند مانند زمان دفاع مقدس که رزمندگان جهادسازندگی در صف مقدم حضور داشتند در جهاد اقتصادی نیز کارشناسان و بدنه جهادکشاورزی پیش قدم باشند.

منصوری با بیان اینکه باید برای رشد اقتصادی برنامه داشته باشیم، افزود: برای تحقق رشد اقتصادی مورد نظر مقام عظمای ولایت در برنامه های این سازمان بازنگری انجام داده و درنظر داریم تولیدات بخش کشاورزی را تا افق ۱۳۹۶ به دو برابر برسانیم که این افزایش تولید دو برابری نیازمند کار شبانه روزی و جهادی بوده و از کارشناسانی که تازه استخدام شده اند انتظار داریم از فردا که شروع به کار می کنند با مبنا قرار دادن فعالیت جهادی این مهم را عملی نمایند.

وی افزود: نیروی انسانی از مهم ترین ابزارهای هر سازمانی برای تحقق اهداف بوده و سازمان جهادکشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۳با این اتفاق مبارک مواجه است که به یکباره ۳۱۰ نفرنیروی انسانی متخصص به بدنه کارشناسی آن وارد شده که امیدواریم با ورود این افراد و با استفاده از عزم ملی و توانایی کارشناسان استخدام شده مدیریت جهادی را به بهترین نحو ممکن اجرایی کنیم.

منصوری با اشاره به همکاری بسیار شایسته مهندس رضایی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: با تلاشهای مدیران ارشد استان از جمله استاندار، معاونین برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و ادارات کل زیرمجموعه این معاونتها در حرکتی جهادی و استفاده از حداکثر اختیارات استانی برای ۳۱۰ نفراشتغال دائم ایجاد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه کارشناسان استخدام شده را افرادی دارای تجربه و تخصص معرفی کرده و گفت: ناظرین کشاورزی استخدام شده از سال ۱۳۸۱ به بعد ابتدا تحت عنوان ناظر گندم و سپس به عنوان کارشناسان بخش خصوصی ناظر بر فعالیتهای متعدد کشاورزان با جهادکشاورزی همکاری داشته و بعضاً بین۵ الی ۱۲سال در قالب شرکتهای خدمات مشاوره ای بخش خصوصی طی قراردادهای ماهانه، فصلی و یا سالانه با این سازمان در کنار کشاورزان برای علمی کردن این بخش حضور داشته و مشورتهای فنی و مهندسی را به فعالان بخش کشاورزی ارائه می کردند.

وی یادآورشد: پس از سالها تلاشهای ناظرین کشاورزی با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، وزارت جهادکشاورزی و استانداری به ثمر نشسته و آنها از این به بعد کارهای مشاوره ای قبلی را این بار به عنوان کارمند سازمان جهادکشاورزی به کشاورزان ارائه خواهند کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، گفت: کار جهادی نیازمند کار مدوام و مستمر بوده و ما در جهاد کشاورزی فقط ۸ ساعت در روز کار نمی کنیم و فعالیت در اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و مبارزه با آفات و بیماریها حضور لحظه به لحظه کارشناسان را می طلبد.

وی در ادامه در خصوص فرایند جذب ناظرین افزود: هیچ کس غیر از خود ناظرین بخش کشاورزی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون جذب ناظرین نقشی نداشته و این مهم با پیگیری خود ناظرین و نمایندگان مردم در اواخر سال ۱۳۹۰ به تایید مجلس شورای اسلامی رسیده و اما در بحثتسریع در روند جذب و شروع به کار آنها سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تنها سازمانی در سطح کشور بوده که این قانون را اجرایی کرده و در این کار پیشتاز سایر استانها است.

وی با اشاره به تلاشها و پیگیریهای بدنه سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در تحقق استخدام ناظرین کشاورزی گفت: از زمان تصویب این قانون یکسره پیگیر استخدام ناظرین و تقویت بخش کارشناسی سازمان بوده ایم و اولین استانی هستیم که کارهای اولیه گزینشی و تایید صلاحیت ها را انجام داده و شروع به کار ناظرین را اعلام کردیم.

منصوری با تقدیر و تشکر از استاندار کرمانشاه، معاونت برنامه ریزی و معاونت توسعه مدیریت و منابع اسنانی استانداری که در زمینه استخدام ناظرین کمال همکاری را با جهادکشاورزی داشته و با نظر مساعد و تامین بودجه لازم زمینه استخدام ناظرین را فراهم کردند گفت: جهادکشاورزی یک سازمان کاملاً تخصصی بوده که همواره به تخصصهای مرتبط و متعدد کشاورزی نیاز دارد که با استخدام این ناظرین و اشتغال آنها در مراکز دهستانها و روستاها امیدواریم بخش کارشناسی سازمان تقویت شده و ناظرین با حضور مداوم در کنار کشاورزان به علمی شدن کشاورزی و افزایش راندمان تولید کمک کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تاکیدکرد: همه این ناظرین بر اساس تخصص مورد نیاز هرشهرستان در مراکز جهادکشاورزی و ادارات تابعه مستقر شده و از اول خرداد ۱۳۹۳ اولین حقوق خود را بر اساس قانون خدمات کشوری دریافت خواهند کرد.

وی حضور یک باره این تعداد کارشناس به بدنه سازمان جهادکشاورزی را بی نظیر خوانده و از تلاشهای معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، امور اداری، رفاه و پشتیبانی، گزینش، حراست و… سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه که در تسریع استخدام ناظرین کشاورزی نقش داشته اند تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه جلسه مهندس علی اشرف حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ۳۱۰ ناظر کشاورزی که استخدام شده اند ۲۵۴ نفر در بین مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستانهای استان و ۵۶ نفر در بین ادارات تابعه مانند منابع طبیعی، امور عشایری، تعاون روستایی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی تقسیم شده اند.

وی تاکیدکرد: ۲۵۴نفر از کارشناس استخدام شده در ۴۲ مرکز خدمات کشاورزی ۱۳ شهرستان استان(شهرستان کرمانشاه سهمیه نداشته است) تقسیم شده و در دهستانها و روستا خدمت خود را آغاز خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در قالب طرح استخدام ناظرین در کل کشور حدود۱۰هزار نفر طی ۳ سال به استخدام وزارت جهادکشاورزی در خواهند آمد گفت: سهمیه سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه برای استخدام ناظرین ۵۶۴ نفر بوده که از این تعداد۳۱۰ نفر کار خود را آغاز کرده و امیدواریم با همکاری استانداری و سایر متولیان استانی و کشوری ۲۵۴ نفر از افراد باقی مانده نیز در مراحل بعد استخدام و به مراکز خدمات جهادکشاورزی اعزام شوند.

حیدری با تاکید بر اینکه هیچ یک از افراد استخدام شده در شهرستان کرمانشاه و یا مراکز شهرها به کارگیری نشده اند اضافه کرد: کلیه این کارشناسان در مراکز خدمات جهادکشاورزی دور افتاده روستاها، بخشها و دهستانها از سومار و نفت شهر گرفته تا ثلاثباباجانی، سرپل ذهاب، پاوه، سنقرو کلیایی، هرسین و… فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: مدرک تحصیلی افراد استخدام لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر بوده که از این تعداد ۱۲۱ نفر خانم و ۱۸۹ نفر از آقایان هستند. حیدری تسریع در استخدام ناظرین را حاصل تلاش و پیگیریهای مستمر شخص مهندس منصوری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با وزارتخانه و استانداری کرمانشاه دانسته که با مساعدت مجموعه سازمان، استاندارو معاونین استاندار این امر تحقق یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز