خبرگزاری کار ایران

سرپرست آب و فاضلاب استان کرمانشاه مطرح کرد:

انتقال ۷۰۰ لیتر آب در ثانیه از سد گاوشان به شهر کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۴۳

برای حل مشکل آب مردم در طرحی اضطراری ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد گاوشان به کرمانشاه انتقال داده می‌شد که این خط هم اکنون در مدار نیست.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: در حال نیاز فعلی آب شهر کرمانشاه در حدود سه هزار لیتر در ثانیه است که این رقم در روزهای گرم سال افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، «رضا کرانی» گفت: چاه‌های ده پهن، طاقبستان، کرناچی و… منابع فعلی تامین آب شرب شهر کرمانشاه هستند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت آبرسانی از سد گاوشان نیز ادامه داد: این طرح هم اکنون در مدار نیست.

کرانی با بیان اینکه قرار بود حدود ۲۶۰۰ لیتر در ثاینه آب از سد گاوشان به کرمانشاه برسد، ادامه داد: برای حل مشکل آب مردم در طرحی اضطراری ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد گاوشان به کرمانشاه انتقال داده می‌شد که این خط هم اکنون در مدار نیست.

به گفته وی، طرح انتقال اضطراری آب به دلیل برخی از تعمیرات از مدار خارج شده و تلاش می‌شود تا قبل از فصل گرما وارد مدار شود.

مهندس کرانی ادامه داد: اجرای کامل انتقال آب از سد گاوشان به کرمانشاه نیازمند ساخت مخازن، تصیفه خانه و همچنین خطوط انتقال آب است که زمان دقیق اتمام آن به تامین اعتبارات بستگی دارد.

‌وی بر لزوم استفاده صحیح از آب تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به بحران کم آبی باید بیشتر از سال‌های قبل مصرف آب را مدیریت کنیم تا مشکلی برای تامین آب در روزهای گرم سال رخ ندهد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه اصلاح خطوط و شبکه‌ها و صرفه جویی در مصرف را گامی در این راستا دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز