خبرگزاری کار ایران

یک روزنامه نگار کرمانشاهی در گفتگو با ایلنا:

برخی در کرمانشاه مطبوعات را به بازاری برای کسب و کار خود تبدیل کرده اند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۰۷

برخی به اشتباه مطبوعات را به بازاری برای کسب و کار خود تبدیل کرده اند و با زیرپا گذاشتن خط قرمزهای این حوزه، با استفاده از هر روشی اعمالی را مرتکب می شوند که دود آن تنها به چشم فعالان رسانه ای و روزنامه نگاران واقعی استان کرمانشاه می رود.

" مهدی زارعی " گفت: استان کرمانشاه در بحثمطبوعات و رسانه ای پیشینه ای بسیار قدیمی دارد و شاید بتوان گفت که بسیاری از فعالان رسانه ای در کشور از این خطه پا به عرصه های ملی گذاشته اند.

این فعال رسانه ای در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنای استان کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی از به عنوان رسانه ای و روزنامه نگار در نشریات ورود پیدا کرده اند که همین امر امروز باعثلطمات بسیار بدی بر تاریخچه مطبوعات مکتوب در دیار شده است.

وی بیان داشت: رسانه و رسانه ای بودن، امری بسیار مشکل و حساس است و هرکسی نمی تواند به راحتی پا به این عرصه بگذارد.

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه امروز بسیاری از افراد غیرمتخصص به عرصه مطبوعات ورود پیدا کرده اند، گفت: متاسفانه وضعیت مظبوعات کشور و استان به جایگاهی رسیده است که برخی از افراد که از کمترین سواد رسانه ای برخوردار هستند، عملا سکان رسانه ها را در دست گرفته اند.

زارعی ناآگاهی فعالان در عرصه مطبوعات را دیگر آفت جامعه رسانه ای این استان دانست و بیان داشت: حقیقت تلخ اینجاست که برخی از کسانی که در استان کرمانشاه داعیه رسانه ای بودن دارند، با الفبای مطبوعات هنوز مشکل دارند، ولی در قسمت شناسنامه روزنامه و نشریه مذکورشان اسم ایشان یا مدیرمسئول و یا سردبیر ذکر شده است.

این روزنامه نگار کرمانشاهی گفت: برخی هم به اشتباه مطبوعات را به بازاری برای کسب و کار خود تبدیل کرده اند و با زیرپا گذاشتن خط قرمزهای این حوزه، با استفاده از هر روشی اعمالی را مرتکب می شوند که دود آن تنها به چشم فعالان رسانه ای و روزنامه نگاران واقعی این استان می رود.

وی افزود: اگر نگاهی اجمالی به رسانه های مکتوب در استان کرمانشاه داشته باشیم، شاهد منزوی شدن روزنامه نگاران واقعی و رشد عجیب افراد بازاریاب خواهیم بود که این دردی است کهنه بر پیکره رسانه های کرمانشاه که باید در اسرع وقت علاجی برای آن پیدا کنیم.

زارعی جایگاه رسانه ها، را جایگاهی رفیع و قابل احترام عنوان کرد و گفت: مشکل حادتر در جامعه رسانه ای کرمانشاه این است که مسئولان روابط عمومی ها به علت همین مشکلات که ذکر آن رفت، تفاوتی بین بازاریاب و یک روزنامه نگار واقعی را تشخیص نمی دهند و بازاریاب را نماینده نشریه می دانند که این خطری بسیار بزرگ برای جامعه رسانه ای استان است.

این روزنامه نگار بیان داشت: مسئولان فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ملزم است که نسبت به رفع این مشکلات و تغییر فکر و نظر روابط عمومی ها نسبت به افراد رسانه ای را تغییر دهد. امروز متاسفانه برخی از نشریات تنها برای جذب آگهی اقدام به چاپ می کنند و اگر مطالب آنها را به صورت تیتروار مطالعه کنیم هیچ چیزی دستگیرمان نخواهد شد.

وی اظهار داشت: البته نباید تمام قصورات و مشکلات را به گردن نهادهای فرهنگی همانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه انداخت، بلکه خود رسانه ها نیز در حق همدیگر کوتاهی می کنند و متاسفانه در برخی از جاها نیز اقدام به تخریب یکدیگر می کنند که این امری بسیار ناپسند است.

زارعی در پایان گفت: از دست اندرکاران رسانه های مکتوب درخواست می کنیم که برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده و یا کسر شان نشریه متبوع خود از بکارگیری نیروهای ضعیف و بعضا ناکارآمد جلوگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز