خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

طرح ضیافت الهی در ۲۴ بقعه متبرکه استان کرمانشاه اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۷۸

حجت‌الاسلام محمدباقر حسینی اراکی در نشست خبری، از برگزاری دو طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه خبرداد.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان کرمانشاه، افزود: طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و ۱۰۰ مبلغ برای اجرای این طرح به امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: این طرح از هشتم تیرماه آغاز و تا هفتم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مدرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: طرح ضیافت الهی در ۲۴ بقعه متبرکه استان کرمانشاه اجرا می‌شود و مراسم استقبال از ماه رمضان نیز پیش از این ایام و از پنجم تیرماه تا مباه مبارک صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، تصریح کرد: در طرح استقبال از ماه مبارک رمضان مراسم غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان در همه شهرهای استان، قرائت خطبه پیامبر مربوط به آخر ماه شعبان و دعای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه و جمع آوری کتب فرسوده و تجهیز بقاع به کتب ادعیه و قرآن انجام خواهد شد.

حسینی اراکی، آذین بندی بقاع متبرکه متناسب با ایام ماه رمضان و آماده کردن و نصب دعای روزانه ماه مبارک در بقاع را از دیگر اقدامات استقبال از ماه رمضان عنوان کرد.

وی افزود: در زمان اجرای طرح ضیافت الهی نیز نماز جماعت با حضور ۱۰۰ مبلغ اعزامی از قم برگزار و برپایی خیمه‌های معرفت در دستور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری، مراسم ترتیل و جزءخوانی در مسجد جامع کرمانشاه و پخش مستقیم از صدا و سیما، آموزش حفظ، قرائت و تفسیر قرآن، برگزاری مراسم شب‌های قدر، شرکت در راهپیمایی روز قدس، برپایی سفره‌های افطار، نشست‌های صنفی وقف و برگزاری مراسم ویژه شهادت امیرالمومنین(ع) از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

وی از برگزاری طرح نشاط معنوی نیز از هشتم تیر تا ۲۰ مردادماه در ۹ بقعه و با اعزام ۱۵ مبلغ خبرداد.

حسینی اراکی افزود: برگزاری اردوهای تفریحی، نمایشگاه کتاب، کلاس‌های ورزشی و آموزشی و اطعام روزه‌داران از برنامه‌های طرح نشاط معنوی است.

وی گفت: این طرح بویژه در پارک شرقی طاق بستان و شهر بیستون با گستردگی بیشتری برگزار می‌شود.

وی از اجرای طرح نشاط معنوی یک روزه هم در چند منطقه از استان خبرداد و گفت: این طرح به صورت اردوهای یکروزه آموزشی تفریحی برگزار خواهد شد.

حسینی اراکی تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی و ورزشی با توجه به جنسیت و گروه سن به صورت مجزا برگزار و از کلاس‌های مختلط پرهیز می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از کمک این سازمان به گروه‌های جهادی خبرداد و گفت: کمک‌های مالی از محل اجرای نیات واقفین به این گروه ها خواهد شد تا در مناطق محروم به مردم کمک شود.

وی هم‌چنین از حضور دانشجویان دانشکده علوم قرآنی در کنار مبلغین در بقاع متبرکه و اجرای طرح نشاط معنوی خبرداد.

حسینی اراکی در پایان استقبال از طرح نشاط معنوی در سال گذشته را مثبت ارزیابی و ابراز امیدورای کرد در سال پیش رو این آمار افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز