خبرگزاری کار ایران

۲ سد در استان کرمانشاه آبگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۱۴

در حال حاضر ۹ سد در استان کرمانشاه در دست ساخت است که ۲ عدد از آنها به زودی آبگیری می شوند.

محمدحسین ایزدی اظهار داشت: سطح سفره های زیرزمینی آب در کشور به ویژه استان کرمانشاه در پی خشکسالی های اخیر پایین رفته است.

مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایلنای کرمانشاه با اشاره به اینکه این روند، می تواند تاثیر منفی بر روی کشاورزی و سایر منافع آبی استان داشته باشد، گفت: کاهش سطح آب سفرهای زیرزمینی می تواند در تشدید برخی از بحرانهای زیست محیطی موثر باشد و به صورت بلند مدت تاثیرات خود را نشان دهد.

ایزدی تاکید کرد: یکی از کارهایی که شرکت آب منطقه ای برای کاهش میزان تاثیرات این خشکسالی های در سالهای اخیر داده است، بهره برداری از طرح های و نیز افتتاح سدهای مختلف برای استفاده بهینه از آبهای سطحی در استان کرمانشاه است.

مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: برای احداثاین پروژه ها اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ایزدی اظهار داشت: از مجموع این هفت پروژه، چهار پروژه آن در سال جاری افتتاح می شود که شامل آبرسانی به شهر صحنه با ۵۶ درصد پیشرفت، آبرسانی به سد شهدای بازی دراز با ۵۷ درصد پیشرفت، آبرسانی به گیلانغرب با ۱۸ درصد پیشرفت و افتتاح مخزن یک هزار متر مکعبی آب شرب شهرکرند با ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه از سد گاوشان با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی روبروست، گفت: آبرسانی بلندمدت به شهر پاوه از چشمه هانی کوان با ۳۷ درصد پیشرفت و آبرسانی بلندمدت به سنقروکلیایی از سد سلیمانشاه با ۳۸ درصد پیشرفت، از دیگر پروژه های مهم آبی استان است که تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای کرمانشاه با اشاره به اینکه سالیانه ۲.۸ میلیارد متر مکعب آب وارد استان کرمانشاه می شود، افزود: از این مقدار آب بیش از ۵.۸ میلیارد متر مکعب آن از استان خارج می شود که این میزان معادل ۵۰ درصد از آبهای خروجی کشور است

ایزدی در پایان بیان داشت: در حال حاضر ۹ سد در استان کرمانشاه در دست ساخت است که ۲ عدد از آنها به زودی آبگیری می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز