خبرگزاری کار ایران

معاون علمی فناوری رئیس جمهور:

۷ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه داریم

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۰۷۳

در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور دارای صلاحیت هستند که تعداد این شرکت‌ها در استان کرمانشاه کمتر از ۷ مورد است.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور در دیدار با استادان دانشگاه‌های کرمانشاه اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در سال جاری اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای انجام امور علمی در نظر گرفته است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، سورنا ستاری گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور دارای صلاحیت هستند که تعداد این شرکت‌ها در استان کرمانشاه کمتر از ۷ مورد است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه به صورت میانگین بیش از ۱۰۰ تا ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد می‌شود، تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در کشور هستیم، در مرحله نخست باید نوع نگاه و نگرش خود را به این مجموعه‌ها تغییر دهیم.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با انتقاد از اینکه اقتصاد ایران وابستگی عجیبی به نفت دارد، گفت: متاسفانه در کشور ایران به علت وجود نفت و منبع شدن آن در کشور برای تامین نیاز‌ها، می‌بینیم که هیچ کار تولیدی خاصی در این کشور صورت نمی‌گیرد.

ستاری بیان داشت: سودی که در تولید نفت می‌بینیم دیگر جایی برای رشد شرکت‌های دانش بنیان در کشور باقی نمی‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌ها باید منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش تکنولوژی کسب کنند، افزود: آمارهای موجود نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی در کشور بیش از ۹۹ درصد از درآمدهای مالی خود را از طریق دریافت شهریه از دانشجویان تامین می‌کند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: تا این لحظه، هزینه‌های بسیاری برای کارهای پژوهشی در کشور صرف شده است که این مقدار رقمی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: امروز ارتباط بین دانشگاه و حوزه صنعت نسبت به دیگر کشورهای توسعه یافته در ایران بسیار ضعیف‌تر است، لذا برای پر کردن این خلأ نیازمند ورود پارک‌های علم و فناوری و… به کشور هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز