خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه:

کتابخانه‌های " امام خامنه ای " و " امیرکبیر " در استان کرمانشاه ساخته می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۹۲۰

بیش از ۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کتابخانه «امام خامنه‌ای» و «امیرکبیر» در استان کرمانشاه تامین شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گیلانغرب، اظهار داشت: استان کرمانشاه با توجه به کلانشهر بودنش در بحثداشتن کتابخانه‌ها، جایگاه مناسبی در کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در گیلانغرب، بیژن راستی فر با اشاره به اینکه توسعه فضاهای آموزشی و نیز بالا بردن میانگین سطح مطالعه در جامعه از برنامه‌های اولویت دار فرهنگی دولت یازدهم می‌باشد، گفت: انشاالله در هفته دولت دو باب کتابخانه در استان کرمانشاه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای ساخت و بهره برداری از این کتایخانه‌ها را بیش از ۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این مقدار اعتبار برای احداثکتابخانه‌هایی به نام‌های «امام خامنه‌ای» و «امیرکبیر» هزینه می‌شود.

راستی فر با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهجیز و توسعه برخی از کتابخانه‌های عمومی در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است، گفت: میانگین سرانه فضای کتابخانه‌ای در استان کرمانشاه در حدود ۱۷۱ سانتی متر مربع است که این میزان در چشم اندازهای تعریف شده باید به بیش از ۸ متر برای هر فرد کرمانشاهی برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۸۵ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در سطح این استان فعالیت دارند، تاکید کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر در استان کرمانشاه در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند.

فرامرز اکبری، فرماندار گیلانغرب نیز در ادامه این دیدار اظهار داشت: از سوی مسئولان اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان برای ساخت کتابخانه روستایی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی سرانه فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان را کمتر از ۳۷ سانتی مترمربع عنوان کرد و گفت: ۲۵۵۰ نفر در شهرستان گیلانغرب در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند.

فرماندار گیلانغرب با اشاره به اینکه ۴۵۴۲ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: روزانه به طور متوسط ۱۳۰ نفر از مردم این شهرستان به کتابخانه‌های عمومی گیلانغرب مراجعه می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز