خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

دولت یازدهم فضای آرامش و ارتباط با کشورهای همسایه را ترمیم کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۴۱

دولت موفق شد اقدامات مهمی را انجام دهد. تورم را کاهش داد و با فراهم کردن فضای آرامش ارتباط با کشورهای همسایه را ترمیم کرد.

استاندار کرمانشاه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در استانداری کرمانشاه برگزار شد، بر اینکه آیا مدیریت ارشد استان از سطح و کیفیت پروژه های امسال در کرمانشاه نسبت به سالهای گذشته که پروژه های کلانی به بهره برداری رسید، راضی هست یا خیر اظهار داشت: طرح هایی که ما امسال افتتاح کردیم باید بنای آن در قبل گذاشته می شد.

به گزارش ایلنا ازکرمانشاه ابراهیم رضایی ادامه داد: پروژه های افتتاحی امسال در هفته دولت در واقع حاصل برنامه ریزی ها در گذشته است.

وی تصریح کرد: هدف گذاری ما در دولت یازدهم تأمین اعتبارات برای طرح هایی است که از قبل کلید خورده و نیمه تمام باقی مانده است. یکی از این طرح ها که فقط در حد زمین و صورت جلسه باقیست پروژه پالایشگاه آناهیتا است که باید پیگیری کنیم و آن را به بهره برداری برسانیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در این رابطه با وزیر نفت صحبت کردیم و نمایندگان استان نیز کمک های زیادی کردند تا با ورود بانکها و سهامداران طرح بتوانیم هرچه سریعتر کار را شروع کنیم گرچه هم اکنون با همه تلاشها گویی که به روز اول رسیده ایم.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه های به بهره برداری رسیده در هفته دولت اظهار داشت: امسال ۲۰۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۱۱ میلیارد تومان را به بهره برداری رساندیم که این ها همه مجموعه خدمات نظام است.

رضایی بابادی چرایی عدم دعوت از برخی رسانه ها به این نشست خبری را بدون پاسخ گذاشت.

استاندار در بخش دیگری از صحبت های خود به شرایط روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: دولت جدید در شرایطی کار را تحویل گرفت که تورم ۴۵ درصد بود و ارتباط با دنیا در شرایط خوبی قرار نداشت.

رضایی ادامه داد: دولت موفق شد اقدامات مهمی را انجام دهد. تورم را کاهش داد و با فراهم کردن فضای آرامش ارتباط با کشورهای همسایه را ترمیم کرد. رفع مشکلات اجتماعی را در دستور کار قرار داد و با شروع مبارزه با مفاسد اقتصادی باندهایی را که در گوشه و کنار شکل گرفته بودند را پاکسازی کرد.

وی افزود: ما از فضای نقد استقبال می کنیم و رسانه ها را محرم خود می دانیم. امروز در استان فضای نقادی همراه با آرامشی داریم که نتیجه همراهی همه مسئولین نمایندگان و نماینده محترم ولی فقیه در استان است.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های استانداری برای رفع بی ثباتی در مدیریت شهری و شورای شهر اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده مشکلات و بی ثباتی ها بر طرف شده و امروز باید کاری کنیم که با مطرح شدن کلانشهری کرمانشاه از اعتبارات بیشتری برای توسعه استان استفاده کنیم.

رضایی اشاره به وضعیت اشتغال استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز در همه آمارهای اعلام شده استان سوم یا چهرم هستیم که این وضعیت در شان مردم نیستو من از روز اول ورود به استان اولین جلسه را با اتاق بازرگانی در این خصوص برگزار کردم و البته راهکارهایی را نیز برای رفع این وضعیت در نظر داشتم.

وی ادامه داد: امروز نظر رهبر معظم انقلاب و دولت بر استفاده بیشتر از بخش خصوصی است و ما در راستای رفع معضل بیکاری استان باید از بخش خصوصی بیشتر بهره مند شویم. بانکها را فعال کنیم و به میدان اشتغال زایی بیاوریم.

مدیر ارشد اجرایی استان همچنی از تخصیص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به طرحهای بخش کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: در بخش صنعت نیز در صددجذب اعتبارات بیشتر از صندوق توسعه ملی هستیم. برنامه ما در این بخش راه اندازی واحد های راکد است. برای تعدادی از آنها جلساتی تشکیل و راهکار هایی اندیشیده شده است و سایر موارد نیز در دستور کار خواهد بود.

بابادی همچنین از در دستور کار بودن طرح تگسترش جهان فولاد علی رغم باقی بودن مشکلات گذشته آن خبر داد.

استاندار کرمانشاه ساماندهی بخش گردشگری و درآمد زایی و اشتغال در این حوزه را از راه های سهل الوصول رسیدن به توسعه عنوان کرد و گفت: برنامه های متعددی را در این بخش در دستور کار داریم که یکی از آنها صدور ویزا در فرودگاه است و امروز کرمانشاه به عنوان دهمین فرودگاه می تواند پای پرواز ویزا صادر کند.

مدیر ارشد اجرایی استان کرمانشاه همچنین به برنامه دولت برای توسعه بازارچه های مرزی اشاره کرد و گفت: ما در این شرایط موفق شده ایم که ثبات را در بازارچه های مرزی حاکم کنیم. اشتغال زایی به وجود بیاوریم تا مرزنشین ها انگیزه حضور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز