خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد کرمانشاه:

۸ مدرسه سما در استان کرمانشاه فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۶۶۲

۸ مدرسه سما در استان کرمانشاه فعالیت دارند که از این تعداد پنج مدرسه در شهر کرمانشاه و سه مدرسه دیگر در شهرستان اسلام‌آباد غرب با تجهیزات کامل آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانش‌آموزان موفقی را در کلاسهای هوشمند خود تربیت می‌کنند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۸۴ دانشجو درده رشته تحصیلی در دانشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد کرمانشاه مشغول تحصیل هستند. وبر اساس توافق به عمل آمده با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از ابتدای سال تحصیلی، پنج رشته جدید دیگر نیز به مجموع رشته‌ها در دانشکده سما واحد کرمانشاه اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا کرمانشاه، محمد صید محمدی تصریح کرد: ۱۹ رشته تحصیلی مقطع کاردانی مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به دانشکده سما واگذار شده و در مجموع ۲۴۳ نفر عضو هیئت علمی وکادر آموزشی دانشکده سما واحد کرمانشاه هستند وبا واگذاری رشته های کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشکده فنی و حرفه ای سما، این دانشکده در مهر ماه سال‌جاری می‌تواند جوابگوی پذیرش قریب یک هزار دانشجو جدید باشد.

وی ظرفیت نهائی دانشکده سما را برای ادامه تحصیل نفر ۶۰۰۰دانشجو، ارزیابی کرد.

دبیر شورای سیاستگذاری سما در استان کرمانشاه با اشاره به تجهیز دانشکده فنی و حرفه ای سما به امکانات مکفی و متناسب، گفت: این مرکز علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های علمی آزمایشگاهها و کارگاه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، در آینده‌ای نزدیک نخستین مرکز مهارتی فنی و حرفه‌ای کشور را راه‌اندازی می‌کند.

رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما واحد کرمانشاه یادآور شد: تعداد ۸ مدرسه سما در استان کرمانشاه فعالیت دارند که از این تعداد پنج مدرسه در شهر کرمانشاه و سه مدرسه دیگر در شهرستان اسلام‌آباد غرب با تجهیزات کامل آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانش‌آموزان موفقی را در کلاسهای هوشمند خود تربیت می‌کنند.

نامبرده با توصیف مختص بودن اجرای طرح قدس(قرآن در سما) در مدارس و دانشکده های سما، عنوان کرد: با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت و کمک به آموزش و یادگیری تفسیر و روخوانی قرآن کریم تاکنون۶ دوره طرح قدس به‌صورت استانی منطقه‌ای و کشوری برگزار شده است.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه دارای رتبه نخست مسابقات کشوری طرح قدس در بخش ترتیل کارکنان سما است و دانش‌آموزان این مرکز توانسته‌اند رتبه دوم کشوریرا در بخش روخوانی قرآن کریم به خود اختصاص دهند.

رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما واحد کرمانشاه از راه‌اندازی مدرسه ورزش درسطح مدارس سما کرمانشاه خبر داد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی آتی، برای نخستین بار مدرسه ورزش در سطح استان در دوره ابتدایی دخترانه مدارس سما واحد کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر موضوع ایجاد تحول در شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق مراکز آموزش عالی، افزود: در این زمینه طرح‌ها و اختراعاتی از سوی اساتید دانشکده سما واحد کرمانشاه به ثبت رسیده و دانشجویان رشته مکانیک خودرو این مرکز با اختراع آچار جناقی گیربکس زانتیا، استعدادهای خود و قابلیت های دانشکده فنی و حرفه ای سما را به نمایش گذاشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز