خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه خبر داد:

شناسایی۱۴۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۹۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از شناسایی۱۴۰ گونه گیاه دارویی خوراکی در کرمانشاه خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در کارگاه تعمیم پروژه منارید و توسعه گیاهان دارویی در جمع فرمانداران، بخشداران و مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با تاکید بر اهمیت اجرای چروژه منارید در استان، اظهار داشت: فضای بسیار خوبی برای کار وجود دارد و اقداماتی در این راستا باید انجام بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلناکرمانشاه، حسین سلیمانی با بیان اینکه زمینه اجرای پروژه منارید در استان مهیا است، گفت: آب، خاک، محیط زیست، انسان و اقتصاد و اجتماع اآن از اهداف اجرای این پروژه است که البته به مشارکت مردم و حمایت دستگاههای مختلف نیازمنداست.

وی این پروژه را پروژه ای موفق دانست و افزود: انتخاب ۱۴ حوزه در شهرستانهای استان از نخستین اقدمات ما بود.

سلیمانی ادامه داد: مطالعه پتانسیل های اقتصادی اجتماعی موجود در مناطق از جمله برنامه های دیگری بود که انجام شده است و مشارکت وحضور مردم در اجرایی کردن این پروژه مهم ترین بخش آن است که مردم باید با تمام توان در این عرصه گام بگذارند که به اهداف مختلف آن از جمله توسعه معیشت پایدار در کشاورزی برسیم.

وی به برگزاری کارگاههای توجیهی اشاره کرد و گفت: ۱۴ تیم متشکل از اساتید برجسته دانشگاه این کارگاهها را هدایت می کنند. این کلاس ها با حضور، بخشداران، بهره برداران ودر نهایت مردم برگزار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: مزرعه ترویجی از برنامه های موفق در کرمانشاه است که در روستای رزین در تمام مراکز کشاورزی آن برگزار شد.

وی به توسعه گیاهان دارویی دیم اشاره کرد و گفت: برنامه توسعه گیاهان دارویی در استان آماده اجرا است. استفاده از کشاورزی دیم با توجه به خشکسالی های متعدد و کم آبی در کشور یک ضرورت است و استان پتانسیل استفاده از روش دیم را دارد.

سلیمانی گفت: ۱۴۰ گونه گیاه دارویی خوراکی در استان توسط مراکز تحقیقاتی شناخته شده است که ۴ سال برای اهلی کردن آن تلاش کرده ایم.

وی ارزش افزوده گیاهان دارویی را قابل توجه دانست و اظهار کرد: سقز، موسیر، گلابی وحشی؛ سورانه، پیچک، سماق قرمز، زیره سبز و… از جمله این محصولات است که ما حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی را زیر پوشش این محصولات در راستای اهلی کردن آن بردیم. برنامه ما در سال آتی ۱۲۵۰ هکتار زیر پوشش بردن این گیاهان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز