خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

شهرداری سریعا برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۵۵

استاندار کرمانشاه بر برنامه‌ریزی لازم و سریع به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و وقوع سیلاب در شهر کرمانشاه با توجه به نزدیک شدن فصل پائیز تاکید کرد.

براهیم رضایی بابادی در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، از شهرداری کرمانشاه و سازمان هوا‌شناسی خواست به منظور اطلاع کافی از چگونگی شرایط آب و هوایی و اقدامات لازم از سوی شهرداری جهت جلوگیری از آب گرفتگی معابر و وقوع سیلاب در شهر تفاهم نامه‌ای منعقد کنند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل پائیز و شروع بارندگی، شهرداری کرمانشاه باید نسبت به برنامه ریزی سریع و صحیح، جهت جلوگیری از آب گرفتگی معابر سطح شهر اقدام کند و از همین حالا به فکر پاکسازی نقاط مختلف باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به گزارش مدیریت هوا‌شناسی استان، مبنی بر پیش بینی بارندگی‌های خوب و نرمال در سطح استان در پائیز امسال، گفت: خوشبختانه طبق پیش بینی‌ها پائیز امسال بارندگی‌ها در حد نرمال و بالا‌تر از نرمال در استان کرمانشاه خواهد بود، لذا مدیریت صحیح جهت جلوگیری از آب گرفتگی معابر در سطح شهر کرمانشاه ضروری است.

وی همچنین بر مقاوم سازی بیشتر منازل روستایی تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های مرتبط در جهت مقاوم سازی منازل روستا‌ها باید تلاش و جدیت داشته باشند.

وی نقش آموزش برای شناخت دقیق در مقابله با بلایای طبیعی در روستا‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: بحثآموزش امداد و نجات در روستا‌ها باید با محوریت قراردادن دهیاران صورت گیرد تا دهیار متوجه شود در زمان وقوع بلایای طبیعی چه اقداماتی باید انجام دهد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: با توجه به محوریت دهیاران در روستا‌ها، برنامه ریزی برای ارائه آموزش به ۱۳۹۶ دهیار در خصوص پیشگیری از وقوع بلایای طبیعی در استان ضروری است.

مهندس مجتبی نیک کردار افزود: برای پیشگیری صحیح از وقوع بلایای طبیعی اصل کار در روستا‌ها است که باید ضمن تلاش برای مقاوم سازی منازل روستایی، آموزش به دهیاران به منظور کسب اطلاعات و آگاهی لازم قبل از بحران، حین بحران و بعد از بحران ناشی از بلایای طبیعی ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز