خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

ایجاد ۱۱ مکان در شهر کرمانشاه برای نظارت بر عرضه دام در عید قربان

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۰۷۲

مکانهایی در۱۱ نقطه شهر کرمانشاه برای نظارت برعرضه دام زنده در عید قربان ایجاد می شود.

دکتر نادر پرور در جلسه ای که با حضور مسئولین ذی ربط در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: در این ۱۱ نقطه که توسط شهرداری کرمانشاه در نظر گرفته شده نمایندگانی از اداره کل دامپزشکی، بهداشت و محیط، صنعت و معدن و اداره استاندارد برای کنترل مسائل بهداشتی، سلامت دام، نظارت بر قیمت گوسفند، کنترل باسکولها و… حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این ۱۱ محل مجاز عرضه دام در عید قربان ناظرین شرعی نیز به منظور رعایت مسائل شرعی حضور دارند، از مردم کرمانشاه خواست که فقط از این اماکن عرضه مجاز دام قربانی خود را تهیه نموده و از خرید دام از خارج از محدوده محلهای ۱۱گانه خودداری کنند.

وی یادآورشد: همچنین کسانی که مستقیماً از دامداریهای صنعتی و نیمه صنعتی دام خود را تهیه می کنند می توانند جهت اطمینان از سلامت دام با اکیپ های بازرسی بهداشتی دامپزشکی مستقر در شبکه دامپزشکی شهرستانها تماس حاصل کرده و در این شرایط نیز دقت کنند که حتی الامکان از خرید دامهای لاغر و بیمار خودداری نمایند.

دکتر پرور یادآورشد: کادر بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان و ناظرین شرعی در روز قبل از عیدقربان(روز عرفه) از ساعت ۱۵ الی ۱۸ و در روز عید قربان از ساعت ۷ صبح لغایت ۱۳ آماده ارائه خدمات رایگان شامل معاینه لاشه دامهای قربانی و نظارت بر ذبح شرعی به شهروندان است.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد که تمام ادارات دست اندرکار در عرضه دام سالم به شهروندان در برپایی محلهای عرضه دام همکاری داشته و نمایندگان آنها در محلهای ۱۱گانه تا آخرین ساعات فعالیت حضور مستمر و فعالی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز