خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری ۵۰ مانور امدادی در استان / ۳۵۳۰ واحد خون توسط مردم کرمانشاه اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۵۳

۳۵۳۰ واحد خون توسط مردم استان در نیمه نخست سال و در واحدهای اهدای خون هلال احمر استان اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران از برگزاری ۵۰ مانور امدادی طی هفته ایمنی و مقابله با بلایای طبیعی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، عادل شفیعی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه امداد و نجات با تجهیزات روز، بازآموزی تیم‌های عملیاتی و۱۰۰ دوره آموزش کمک‌های اولیه برای سه تا چهار هزار نفر از دیگر برنامه‌های این هفته و در دستور کار هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، هم‌چنین از برگزاری مانور بزرگ مدیریت بحران در بافت فرسوده و در تاریخ ۲۱ مهرماه خبرداد.

وی افزود: در این مانور ۳۵۰۰ نیروی عملیاتی حضور خواهند داشت و در بافت فرسوده شهر کرمانشاه و به صورت گسترده برگزار می‌شود.

وی گستردگی و به واقعیت نزدیک بودن این مانور را از شاخصه‌های آن نسبت به سایر مانورها عنوان کرد و گفت: در این مانور مردم محلات نیز حضور و مشارکت خواهند داشت و در حین مانور آموزش می‌بینند.

شفیعی با بیان اینکه ‌ امدادگران جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ۲۹ دوره مختلف آموزشی امدادی را طی می‌کنند گفت: این آموزش‌ها برای این است که نیروهای امدادی ما برای شرایط خاص و حوادثبه صورت آماده باشند.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با کانون‌های دانش‌آموزی استان خبرداد و گفت: طی آن ۸۰ هزار در یک سال آینده آموزش امدادی داده می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی هم با دانشگاه‌ها، کانون‌های روستایی، حوزه‌های جوانان و کانون‌های طلاب استان برای آموزش نیروهای موردنظر امضا شده است.

وی هم‌چنین از اهدای سه هزار و ۵۳۰ واحد خون توسط مردم استان در نیمه نخست سال و در واحدهای اهدای خون هلال احمر استان خبر داد.

شفیعی افزود: طی این م مدت شش هزار و ۷۱۰ نفر از خدمات رایگان ۱۵ کاروان سلامت اعزامی هلال احمر استان و ۹ هزار و ۲۷ نفر از شهروندان هم از خدمات درمانی چادرهای سلامت بهره‌مند شدند.

وی گفت: در همین مدت و طی ماه مبارک به ۲۶ هزار و ۱۶ نفر از مردم افطاری داده شد.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه از وجود ۱۷ تیم درمان اضطراری شامل پرستار، بخش عمومی، پیراپزشکی، بهداشت محیط و بخش حمایت روانی و… در جمعیت هلال احمر استان خبرداد و گفت: از این نظر در کشور رتبه اول را داریم.

وی افزود: هم‌چنین گروه‌های درمانی در موارد موردنیاز با حضور در بیمارستان‌های صحرایی استان هم خدمت‌دهی می‌کنند.

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه همچنین از وجود ۱۰ پایگاه ثابت امداد جاده‌ای هلال احمر استان و دو پایگاه امداد کوهستان در طاق‌بستان و بیستون خبر داد و گفت: اخیرا هم مجوز احداثچهار پایگاه ثابت جاده‌ای را اخذ کرده‌ایم که زمین یکی از آنها تملک شده و اعتبار ساخت آنها هم تخصیص یافته است.

شفیعی تصریح کرد: این چهار پایگاه در خسروآباد سنقر، سرمست گیلانغرب، نوسود اورامانات و پل چهر هرسین احداثمی‌شوند.

وی اظهار داشت: هلال احمر کرمانشاه از مراکزی است که مرکز درمانی و توانبخشی(ارتوپدی و فیزیوتراپی) برای خدمات دهی به معلولان و جانبازان دارد و طرف قرارداد بنیاد شهید و بهزیستی هم هست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز