خبرگزاری کار ایران

فرمانده پلیس راهوار استان کرمانشاه:

با موتورسیکلت‌هایی که پلاک مخدوش دارند شدیدا برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۲۸۹

با موتور سیکلت‌های متخلف در استان کرمانشاه، خصوصا آنهایی که پلاکشان مخدوش است به شدت برخورد خواهد شد.

فرمانده پلیس راهور استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملکرد شش ماهه پلیس راهور در دو موضوع کاهش تصادفات و تلفات انسانی و نیز روانسازی ترافیک قابل ذکر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، سرهنگ غلامرضا امیدی از کاهش ۸ درصدی تصادفات طی شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: همچنین در تصادفات، فوتی، جرحی و خسارتی نیز در مجموع با کاهش ۱۷ درصدی مواجه بوده‌ایم.

امیدی در ادامه از افزایش ۱۷ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: در تخلفات حادثه سازی همچون سرعت غیر مجاز ۶۴ درصد و سبقت غیر مجاز یک درصد رشد داشته‌ایم.

فرمانده پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: در برخورد با حرکات مارپیچ توسط رانندگان نیز در شش ماهه نخست ۱۴ درصد کاهش داشته‌ایم، ضمن اینکه در برخورد با استفاده از تلفن همراه بوسیله رانندگان نیز ۳۲ درصد کاهش داشته‌ایم.

امیدی گفت: در زمینه توقیف خودرو و توقیف موتور سیکلت نیز به ترتیب ۳۰ و ۳۳ درصد کاهش صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با موتور سیکلت‌های متخلف خصوصا آنهایی که پلاک‌شان مخدوش است به شدت برخورد خواهد شد.

امیدی از توقیف موتور سیکلت به مدت یک هفته برای مرتبه اول خبر داد و افزود: پس از یک هفته و با گذراندن مرحله آموزش از سوی فرد، موتور سیکلت آزاد خواهد شد اما در صورت ارتکاب تخلف برای بار دوم موتور سیکلت به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

فرمانده پلیس راهور استان کرمانشاه به رشد ۱۲ درصدی برخورد با استفاده از کلاه ایمنی توسط موتور سواران اشاره کرد و گفت: در بحثشماره گذاری خودرو‌ها ۴۴ هزار و ۶۷۹ نقل و انتقال در مرکز شماره گیری انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در بحثاسقاط خودرو‌ها نیز عملکرد خوبی داشته‌ایم و طی شش ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۳۱۸ مورد اسقاط شده که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۰۰۰ هزار درصدی داشته‌ایم.

امیدی در خصوص ارائه آموزش‌های پلیس نیز گفت: در شش ماهه اول سال جاری به ۵ هزار و ۶۰۷ نفر در مقطع پیش دبستانی، ۷۵ هزار و ۲۴۵ نفر در مقطع ابتدایی، ۲۳ هزار و ۵۹۸ نفر در مقطع راهنمایی و ۳۹ هزار و ۱۹۸ نفر در مقطع متوسطه آموزش‌های پلیس ارائه ده است.

فرمانده پلیس راهور استان کرمانشاه در خصوص اخذ گواهینامه از سوی داوطلبین نیز گفت: افراد می‌توانند پس از دو سال از اخذ گواهینامه پایه سه برای گرفتن گواهینامه پایه دو ثبت نام کنند.

وی افزود: برای دریافت گواهینامه پایه یک نیز علاوه بر اینکه فرد باید بیست و پنج سال تمام داشته باشد، دو سال نیز از اخذ گواهینامه پایه دو باید گذشته باشد.

امیدی در ادامه از کاهش نمره منفی گواهینامه رانندگان خبر داد و یادآور شد: در مرحله اول چنانچه راننده متخلف ۳۰ امتیاز منفی بگیرد، ۴۰ هزار تومان جریمه و ۳ ماه گواهینامه وی توقیف خواهد شد.

وی گفت: در مرحله دوم چنانچه فرد ۲۵ امتیاز منفی بگیرد ۶۰ هزار تومان جریمه و گواهینامه وی ۶ ماه توقیف می‌شود و در مرحله سوم نیز با کسب ۲۰ امتیاز منفی از سوی راننده گواهینامه باطل شده و وی تا یکسال حق ثبت نام ندارد.

فرمانده پلیس راهور استان کرمانشاه همچنین از رشد ۲۷ درصدی اعمال قانون در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در رابطه با طرح زوج و فرد اگر لازم باشد صبح‌ها نیز اجرا خواهد شد، اما تاکنون چنین نیازی احساس نشده است.

امیدی با بیان اینکه مسئولین باید در بحثترافیک پای کار بیایند، تصریح کرد: ۱۶ نهاد در امر ترافیک موثرند که برخی از نهاد‌ها این وظیفه خود را فراموش کرده‌اند.

فرمانده پلیس راهور استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اگر مشاغل مزاحم به خارج از شهر منتقل شوند با کاهش حداقل ۳۰ درصدی ترافیک مواجه خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز