خبرگزاری کار ایران

برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۴۲

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقرحسینی‌ اراکی، پیش از ظهر امروز شنبه، ۱۹ مهرماه، در نشست خبری از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

وی افزود: این مسابقات مختص بانوان و آقایان(زیر ۱۶ سال)؛ شامل رشته‌های حفظ(۱جز، ۲/۵جز، ۵ جز(ویژه شکوفه‌ها)، ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم)؛ قرائت(فرازخوانی «تلاوت تقلیدی» ویژه شکوفه‌ها) و ترتیل؛ قرائت و حفظ ۵ جز، ۱۰جز(ویژه بزرگسالان)؛ مفاهیم عمومی و تخصصی است.

حجت الاسلام حسینی اراکی در ادامه با اشاره به اینکه سهمیه این دوره از مسابقات ۶۶ هزار نفر است، اظهار کرد: استان کرمانشاه در سال گذشته بیشترین شرکت کننده را به ‌خود اختصاص داده بود و امسال نیز سهمیه بیشتری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دریافت کرد.

وی به برگزاری مسابقات مفاهیم تخصصی قرآن کریم در کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: چنانچه آمار شرکت ‌کنندگان‌‌ همان سهمیه در نظر گرفته باشد فضای حاکم بر استان کرمانشاه یک فضای مناسب قرآنی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از رشته‌های این مسابقه، رشته مفاهیم عمومی قرآن کریم است و باتوجه به این مطلب که میزان تحصیلات شرکت کنندگان در این مسابقات در یک سطح نیست بنابراین کتابچه‌ای با عنوان «اینگونه باشیم» ویژه این مسابقات طراحی و محوریت آن سبک زندگی قرآنی و اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی اراکی برگزاری رشته مفاهیم عمومی قرآن را برای اولین بار دانست و گفت: این رشته تنها دراین استان به مسابقات سراسری قرآن کریم اضافه شده و هدف از این اقدام ایجاد فضای قرآنی در سطح استان و بین همه اقشار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه زمان و مکان برگزاری رشته مفاهیم را روز ۲۲ آبان‌ ماه در آستان بقاع متبرکه استان اعلام کرد.

حجت الاسلام حسینی اراکی در ادامه با تأکید به برگزاری جشن ‌های دهه ولایت به اصلی‌‌ترین محورهای این برنامه‌ها در روز عید غدیر با عنوان «جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در ۲۶ بعقه استان اشاره کرد.

وی از برگزاری ویژه برنامه جشن عید غدیر در روز یکشنبه، ۲۰ مهرماه، در حسینیه دفتر نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با حضور جمعی از طلاب خبر داد.

حجت الاسلام حسینی اراکی در تشریح دیگر برنامه‌های ویژه این ایام به برگزاری همایش سراسری بانوان ولایی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: برپایی این همایش با هدف تبیین جایگاه زن در امر ولایت‌ مداری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: قرائت فرازهایی از خطبه غدیر در بقاع متبرک استان و برگزاری مراسم عقد اخوت با در نظر گرفتن تمهیدات لازم از جمله برنامه ‌های ویژه روز یوم الغدیر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز