خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه:

سد خاکی «دایک» گیلان غرب توانایی ذخیره ۶ میلیون متر مکعب آب را دارد‌

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۹۷

سد خاکی " دایک " در شهرستان گیلان غرب توانایی ذخیره بیش از شش میلیون متر مکعب آب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، در بازدید از طرح‌هایی اجرایی در گیلان غرب که به همراه مدیران اجرایی این طرح‌ها و فرماندار این شهرستان انجام گرفت، اظهار داشت: باید طرح‌ها و سدهای در دست اقدام در شهرستان گیلان غرب نسبت به گذشته سرعت بیشتری به خوب بگیرند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، کیاست امیریان با اشاره به اینکه امیدواریم پیمانکاران این طرح‌ها و سد‌ها در شهرستان تمام توان خود را برای اتمام کار به کار ببندند، گفت: توقع داریم با توجه به نیاز این شهرستان به طرح‌های مذکور، دست اندرکاران سد «دایک» و «زاگرس» در این شهرستان سرعت العمل بیشتری از خود نشان دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه بیان داشت: این شرکت برای پیشبرد امور از هرگونه کمک و تعامل با پیمانکاران دریغ نخواهد کرد.

امیریان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در بحثمنابع آبی در استان کرمانشاه وجود چاه‌های غیرمجاز است، افزود: از کسانی که دارای چاه‌های دارای پروانه هستند درخواست داریم که استفاده از این منابع را طبق ضوابط انجام دهند، زیرا شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه هیچگونه اغماضی با استفاده کنندگان بیش از حد چاه‌های مجاز در استان نخواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه به برخی از ویژگی‌های سد «دایک» گیلان غرب اشاره کرد و بیان داشت: سد خاکی «دایک» در شهرستان گیلان غرب توانایی ذخیره بیش از شش میلیون متر مکعب آب را دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات اجرایی سد «دایک» در شهرستان گیلان غرب از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است.

در ادامه این دیدار، فرماندار شهرستان گیلان غرب نیز اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد کاهش شدید نزولات جوی و به دنبال آن پایین رفتن سطح سفره‌های زیرزمینی بوده‌ایم، لذا توسعه و احداثسد‌ها و نیز شبکه‌های آبیاری می‌تواند کمک شایانی به کشاورزان در این شهرستان کند.

فرامرز اکبری تاکید کرد: لذا از شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه درخواست داریم که نسبت به انجام این پروژه ‌‌نهایت تلاش را داشته باشد.

در ادامه، عطا اسماعیلی، مدیر پروژه‌های اجرایی این طرح‌ها در شهرستان گیلان غرب، گفت: شبکه آبیاری سد دایک در گیلانغرب در بحثشبکه آبیاری به ۲ ناجیه تقسیم می‌شود.

وی افزود: این دو شبکه به ترتیب ۸۵۰ و ۲۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را در بحثآبرسانی پوشش می‌دهد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در بحثآبرسانی باید از دانش روز برای صرفه جویی و استفاده بهینه استفاده شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آبیاری در این اراضی که توسط سد دایک گیلان‌غرب مشروب می‌شوند با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن و «جی آر پی» انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز