خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه:

در پژوهش درباره خشکیدگی جنگل‌های بلوط، عملکرد مناسبی نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۴۳

در مواجهه با خشکیدگی جنگل‌های زاگرس متوجه شدیم که در زمینه پژوهش و تحقیقات خیلی عقب هستیم و برای جبران خلاء موجود، باید شرایطی فراهم شود تا تحقیقات و پژوهش‌ها همراه و همگام با بخش‌های اجرایی پیش روند و در همین راستا نیز پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشکده جنگل‌های زاگرس مطرح شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: خشکیدگی جنگل‌های زاگرس نیاز به راه‌اندازی پژوهشکده جنگل‌های زاگرس را نشان داد و اینکه مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی موجود کارایی لازم را ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، مهندس حسین سلیمانی اظهار داشت: در مواجهه با خشکیدگی جنگل‌های زاگرس متوجه شدیم که در زمینه پژوهش و تحقیقات، خیلی عقب هستیم و برای جبران خلاء موجود باید شرایطی فراهم شود تا تحقیقات و پژوهش‌ها همراه و همگام با بخش‌های اجرایی پیش روند و در همین راستا نیز پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشکده جنگل‌های زاگرس مطرح شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اهمیت جنگل‌ها بیش از آن است که نسبت به ایجاد یک پژوهشکده تخصصی برای حل مشکلات احتمالی آن‌ها اقدام شود، افزود: به نظر می‌رسد راه‌اندازی پژوهشکده این چنینی خواهد توانست در حل مشکلات احتمالی جنگل‌های زاگرس در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل ممکن اثرگذار باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه به لحاظ موقعیت خاص خود و قرار گرفتن در شمال زاگرس محل مناسبی برای راه‌اندازی این پژوهشکده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۰ و به دنبال بروز خشکیدگی جنگل‌های زاگرس پیشنهاد تاسیس پژوهشکده جنگل‌های زاگرس مطرح شد، گفت: در آن زمان جهاد دانشگاهی نیز در زمینه همکاری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام آمادگی کرد.

سلیمانی افزود: از نظر تامین ساختمان و نیروی انسانی مشکلی برای راه‌اندازی این پژوهشکده وجود ندارد و در صورت اخذ مجوز نسبت به راه‌اندازی این پژوهشکده اقدام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز