خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه:

صادرات کرمانشاه نیازمند متولی مشخص است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۱۸۴

صادرات کرمانشاه متولی مشخص می‌خواهد و تنها در این صورت می‌توان برنامه‌ها و اقدامات در نظر گرفته شده را عملیاتی کرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه گفت: برای پرهیز از پراکنده کاری باید وظیفه هر بخش در حوزه صادرات مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، علی اصغر میرزایی افزود: هدف اصلی مدیریت استان، تبدیل کرمانشاه به مرکز صادرات غرب کشور است؛ مرکزی که صادرات محصولات داخل و خارج از استان از طریق مرزهای مبادلاتی آن صورت بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: اگر ما خواهان نقش آفرینی در این حوزه هستیم باید سهم صادرات استان را افزایش دهیم زیرا اگر دیر بجنبیم فرصت‌ها از دست می‌رود.

وی ادامه داد: برای این کار نیازمند حضور دفاتر بازرگانی معتبر و بازرگانان و تجار ملی و بین المللی در استان هستیم و برای فراهم شدن زمینه حضور این شرکت‌ها باید ضوابط دست و پاگیر فعلی را حذف کنیم.

میرزایی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم انجام پژوهش‌های گسترده در حوزه صادرات، در ادامه عنوان کرد: دستگاه‌های مربوطه با رصد تحولات اخیر عراق، در کنار تشریح موانع و فرصت‌های موجود به تحلیل بازار کشور همسایه بپردازند و وضعیت ماه‌های آتی این کشور را نیز پیش بینی کنند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه اغلب بازارهای فعلی در حوزه صادرات را اتفاقی توصیف کرد و اظهار داشت: باید به دنبال بازارهای دایمی، حساب شده و مطالعه شده برویم.

میرزایی همچنین اظهار داشت: تمرکز بیش از حد بر بازارعراق، استان را از بسیاری از اهداف دور کرده و باید با شناسایی بازارهای تازه سقف صادرات استان را بالا ببریم.

وی ادامه داد: بازرگانی در استان شکل نگرفته است و اغلب فعالان این عرصه در حال خرده فروشی به کشور همسایه هستند. همچنین اقلام صادراتی فعلی کافی نیست و باید با انجام کارهای مطالعاتی، اقلام جدید دیگری شناسایی شوند و زمینه صادرات آنها فراهم شود.

معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد: استان در حوزه صادرات نیازمند یک خیزش و جهش بزرگ است تا بتواند نقاط آسیب فعلی را شناسایی و ترمیم کند. با توجه به این وضعیت دستگاه‌های مرتبط با امر صادرات با کنار گذاشتن تعارضات خودساخته و چرخه‌ها ی معیوب، به شناسایی اولویت‌ها و هدف‌گذاری در این عرصه بپردازند و با جدیدت به دنبال تسهیل روند صادرات و رفع موانع موجود باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز