خبرگزاری کار ایران

سرپرست روزنامه ابتکار در استان کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

۹۰ درصد از خبرنگاران، انتخابات خانه مطبوعات کرمانشاه را به رسمیت نمی‌شناسند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۱۲

متاسفانه چندین سال متوالی است که اعضای خانه مطبوعات استان کرمانشاه با استفاده از خلا قانونی بر مسند خود تکیه زده و زمینه‌های اختلاف در جامعه مطبوعاتی را به وجود آورده‌اند.

سردبیر سایت خبری «مادنا» اظهار داشت: به نظر می‌رسد که اهالی و صاحب منصبان در رسانه‌ها که خود مدعی قانون و اجرای نص قوانین در هر صورت هستند، به راحتی تمام این روز‌ها از خطوط قانونی تعیین شده رد شده و به اصصلاح خود مداد و هم پاکن کن قانون خانه مطبوعات کرمانشاه شده‌اند.

مهدی زارعی در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: متاسفانه چندین سال متوالی است که اعضای خانه مطبوعات استان کرمانشاه با استفاده از خلا قانونی بر مسند خود تکیه زده و زمینه‌های اختلاف در جامعه مطبوعاتی را به وجود آورده‌اند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از اصحاب رسانه و خبرنگاران در این استان، انتخابات برگزار شده خانه مطبوعات کرمانشاه را قبول ندارند و به رسمیت نمی‌شناسند، تاکید کرد: متاسفانه خلاهای قانونی و نیز بی‌اهمیتی برخی از مدیران قبلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه زمینه‌های این تخلفات عدیده در خانه مطبوعات را رقم زده‌اند و دیروز به عینه دیدیم که این انتخابات با بسیاری از شبهات قانونی برگزار شد.

سرپرست خبرگزاری آریا در کرمانشاه با تاکید بر اینکه در حدود ۲۰ خبرگزاری در این استان در حال فعالیت است، گفت: تعداد رسانه‌های مکتوب و مجازی در استان کرمانشاه به بیش از ۱۰۰ رسانه می‌رسد، ولی تعداد اعضای خانه مطبوعات استان کرمانشاه در کمتر از ۱۰۵ نفر بود که این نشان دهنده عدم به رسمیت شناختن این خانه از سوی اکثریت خبرنگاران دارد.

سرپرست سابق خبرگزاری مهر در استان کرمانشاه بیان داشت: اگر آماری سرانگشتی از تعداد خبرنگاران این استان را داشته باشیم، بی‌شک تعداد آن‌ها نزدیک به ۶۰۰ نفر است، یعنی کمتر از یک پنجم از خبرنگاران در این خانه عضویت دارند که این را باید نوعی اعتراض رسانه‌ها دانست.

این فعال رسانه‌ای گفت: یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته در انتخابات دیروز را باید، نادیده گرفتن تبصره ۲ ماده ۲۱ اساس نامه خانه مطبوعات بود، کمبود کاندیدا باعثشد یکی از نمایندگان خبرگزاری‌های دولتی به عنوان نماینده نشریات کاندیدا کنند!

سرپرست روزنامه ابتکار در استان کرمانشاه با انتقاد به اینکه انتظار بیشتری از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌رفت، اظهار داشت: به عینه شاهد تخلفات عدیده‌ای در این سال‌ها از سوی خانه مطبوعات استان کرمانشاه بودیم که کسی نبود به این مشکلات رسیدگی کند.

سردبیر هفته نامه «پویان غرب» تاکید کرد: حال با توجه به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان کرمانشاه باید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نظر مخالفان و منتقدان این خانه مطبوعات هم توجه می‌کردند و پای سخنان این جمعیت کثیر می‌نشتند.

این فعال رسانه‌ای اظهار داشت: متاسفانه همین موارد باعثشده است کرمانشاه که روزگاری استان پنجم کشور محسوب می‌شد، امروز در بحثرسانه پایین‌تر از ایلام، سنندج و همدان و خرم آباد قرار بگیرد که این خود مایه تاسف برای حوزه فرهنگ این خطه است.

زارعی در ادامه با تاکید بر اینکه ترکیب جدید خانه مطبوعات استان کرمانشاه را به هیچ وجه ممکن به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: انتخابات دیروز ما را به یاد برخی از انتخابات می‌اندازد که بسیاری از مواد قانونی در آن زیرپا گذشته شده بود، و تنها کاندیدا برای رییس شدن از ۶۰۰ خبرنگار تنها با ۶۱ رای دوباره بر مسند خود تکیه زد که این نکته‌ای قابل توجه است!

وی دیگر انتقاد وارده بر انتخابات دیروز خانه مطبوعات کرمانشاه را تعداد پایین رسانه‌های شرکت کننده در این انتخابات عنوان کرد و گفت: ۱۰۵ عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه از خبرنگاران و نیروهای رسانه‌هایی هستند که تعداد آن‌ها حتی به رقم انگشتان نمی‌رسد که این هم از نقاط مبهم و… این انتخاباب بوده و هست.

سردبیر پایگاه خبری «مادنا» با اشاره به اینکه فعالیت این خانه برای اکثریت اهالی رسانه کرمانشاه هیچ گونه رسمیتی نداشته و ندارد، اظهار داشت: امیدوارم که روزگاری شاهد از بین رفتن این قانون گریزی‌ها و دور زدن قانون در جامعه رسانه‌ای کرمانشاه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز