خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش عبرت آموزی‌های عاشورا در هرسین

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۵۵

با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و دانشگاه آزاد هرسین همایشی باعنوان عبرت آموزی‌های عاشورا در این شهرستان برگزار شد.

همایشی باعنوان «عبرت آموزی‌های عاشورا» به همت اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد هرسین، در این همایش سلطان‌مراد میری گفت: مهم‌ترین درس‌هایی که از قیام عاشورا می‌توان گرفت درس آزادگی است و اینکه امر به معروف را در هر شرایطی فراموش نکنیم.

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان هرسین در ادامه با اشاره به تأثیر گذاری نقش مداحان در بیان و آگاهی بخشی واقعه عاشورا افزود: مداح اگر دردرونش تحول و قیامت ایجاد شده باشد کلامش مؤثر خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین باقری به مختصری از شرح وقایعی که بر امام حسین(ع) و یارانش وارد شد، اشاره و اظهار داشت: درس‌های فراوانی از واقعه کربلا می‌توان گرفت. ولی مهم‌ترین این درس‌ها و عبرت‌ها وفاداری، اطاعت و فرمانبرداری، ولایت پذیری، تبعیض ستیزی و آزادگی است.

امام جمعه هرسین دیگر درس این واقعه عظیم و یکی از ماندگار‌ترین پیام‌های عاشورا را که برای تمام بشریت در طول تاریخ، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، آموزنده و زندگی سازاست را این جمله امام(ع) دانست که فرمودند: «اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید» امام(ع) در این جمله به این نکته اشاره می‌کند که انسانیت یک ملاک بسیار ارزشمند است.

در این همایش، رئیس دانشگاه آزاد هرسین نیز گفت: عاشورا پژوهی، ابعاد و محورهای مختلفی دارد؛ ولی آنچه شایان توجه است، پرداختن به چرایی و تجزیه وتحلیل و استخراج درس‌ها و پیام‌های حماسه عاشوراست.

وی تصریح کرد: نهضت سیدالشهدا(ع) قضیه‌ای شخصی نیست، بلکه جریانی تاریخی است که سنت الهی محسوب شده و ازاین رو، یقیناً پیام دارد.

نادری اظهار داشت: پیام حماسه حسینی جهانی است و شعاع آن تمام افراد بشریت را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) افزود: ما باید مراقب باشیم که متاع دین را برای حفظ موقعیت و ثروت اندوزی بکار نگیریم بلکه دین را بخاطر اصل دین و وجدان پاک و سرشت طبیعی بشر به کار گیریم و از ریا دوری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد هرسین در پایان گفت: به امید آنکه ما ازپیروان راستین ابا عبدالله الحسین(ع) باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز