خبرگزاری کار ایران

پیگیری‌های خبرگزاری ایلنا نتیجه داد؛

آموزشیاران به روستای " چشمه مار " کرمانشاه می‌روند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۵۲۲

پس از مدتها رایزنی خبرگزاری‌های ایلنا، آریا، ایکنا، روزنامه ابتکار و همچنین هفته نامه پویان غرب، با مسئولان آموزش و پرورش این استان، تعدادی آموزشیار به روستاهای " چم نوزده سفلی "، " چم نوزده علیا " و " چشمه مار " از توابع شهرستان کرمانشاه اعزام می‌شوند.

از چند سال پیش روستای " چشمه مار " و دیگر روستاهای این محروم منطقه در راس خبر بسیاری از رسانه‌های گروهی و خبرگزاری دولتی و غیردولتی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنای کرمانشاه، براساس این گزارشها مردم روستای " چشمه مار " و دیگر مناطق مذکور از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌بردند.

نبود اولیه‌ترین و ابتدایی‌ترین امکانات زندگی از ویژگی‌های مردم این روستا و دیگر روستاهای منطقه بود.

مهمترین و اصلی‌ترین مشکل مردم روستای چشمه مار، نداشتن شناسنامه و عقدنامه بود، موضوعی که هنگامی خبری شد، تعجب بسیاری از مردم را برانگیخت و در پاره‌ای از مواقع با واکنش‌های منفی و مثبت مسئولان وقت روبرو شد.

بعد از مطرح شدن مشکلات روستای مذکور، برخی از مسئولان همانند، حسین سلیمانی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، حجت الاسلام اسماعیل قبادی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و نیز حجت الاسلام محمد عراقی نماینده مقام معظم رهبری به این روستا سفر کردند و از نزدیک با مشکلات عدیده در منطقه آشنا شدند.

در آن زمان که خبر مشکلات این روستا در خبرگزاری‌ها و حتی برخی از رسانه‌های برون مرزی منعکس شده بود، تنها یک نفر از مردم چند روستا از سواد برخوردار بود که آن هم به خاطر زندان رفتنش بود.

با این حال، برخورداری این روستا از برخی نعمتها و امکانات را باید مرهون تلاش‌های اصحاب رسانه‌ها و مدیران وقت و حال حاضر برخی از روزنامه و خبرگزاری‌ها در این استان دانست. دیدار سرپرست وقت خبرگزاری مهر کرمانشاه، مهدی زارعی به همراه دیگر مسئولان خبرگزاری در این استان، همانند محسن فولادی سرپرست کنونی خبرگزاری فارس در این استان و همچنین رضا مهرآیین مدیر خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، باعثشد که این روستا از پیله تنیده شده خود بیرون بیاید و توجه مسئولان را به خود جلب کند.

بعد از پیگیری‌های بسیار، جمعیت زیادی از این روستا، دارای شناسنامه و عقدنامه شدند و خوشبختانه چند ماه هم بعد از این کار، بیل‌های مکانیکی راه و شهرسازی کرمانشاه با حضور در منطقه اقدام به احداثراه ارتباطی این روستا به طول چندین کیلومتر در دل کوه‌ها و دره‌ها کردند.

ولی با این حال همچنان مشکلات در منطقه نمود داشت و مردم این روستاها را آزار می‌داد که متاسفانه هنوز این مشکلات کماکان بر جای خود باقی هستند.

چند هفته گذشته نیز دوباره توجه برخی از خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و نشریات مکتوب استان کرمانشاه به این روستا معطوف شد.

در آخرین گزارشها از وضعیت این روستا، بی سوادی و نبود آموزشیار از مهمترین و اصلی‌ترین معضل کودکان " چشمه مار " نام برده شده بود.

با این حال پیگیری‌های خبرگزاری‌های ایلنا، آریا، ایکنا، روزنامه ابتکار، هفته نامه پویان غرب و… در بحثبیسوادی در منطقه، به نتیجه رسید و بخشداری و مدیریت آموزش و پرورش در بخش سرفیروزآباد با فرستادن معلم و آموزشیار به روستاهای " چم نوزده سفلی "، " چم نوزده علیا " و " چشمه مار " موافقت کردند و در حال حاضر ۳ آموزشیار به منطقه مذکور فرستاده شده‌اند.

در این برنامه بیش از ۶۰ کودک بیسواد این روستاها می‌توانند از نعمت سواد بهره‌مند شوند که باید در این جا از همکاری و پیگیری‌های کاظمی نژاد بخشدار و باقرآبادی مسئول آموزش و پرورش سرفیروزآباد و نیز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یاد شود.

قاسمی افزود: چشمه مار و دیگر روستاهای منطقه فاصله زیادی با مرکز استان ندارند، ولی از داشتن بسیاری امکانات محروم بوده و هستند.

وی با ابراز رضایت از آمدن آموزشیاران و معلمان به این روستا، اظهار داشت: دوست نداشتیم که فرزندان و نوه‌هایمان همانند خودمان بیسواد باشند، زمانی که خبر موافقت مسئولان با بحثسوادآموزی در این منطقه شنیده شد، در دل بسیاری از روستائیان بارقه‌ای از امید دمیده شد.

حسن قاسمی، اهل روستای " چشمه مار " تاکید کرد: امیدوارم که روزی شاهد از بین رفتن مشکلات در این روستاها باشیم.

روستاهای " چم نوزده سفلی "، " چم نوزده علیا " و " چشمه مار " از توابع شهرستان کرمانشاه می‌باشند که چند سال پیش به همت برخی از فعالان رسانه‌ای در استان، مطرح شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز