خبرگزاری کار ایران

پس از کش و قوس‌های فراوان؛

مردم روستاهای " چشمه مار "، " چم نوزده " سفلی و علیا صاحب مدرسه شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۱۰

بعد از مدت‌ها کش و قوس فراوان بین مسئولان، تعدادی مردم روستاهای " چشمه مار "، " چم نوزده " سفلی و علیا، دارای آموزشیار و مدرسه شدند.

چندین سال است به صورت متوالی و جدی به نوعی در جهت شناسایی و معرفی روستاهای محروم شهرستان کرمانشاه اقدام به انتشار گزارش، اخبار، پرسش و پاسخ مسئولین و از همه مهم‌تر گزارش‌های انتقادی و چالشی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، بعد از حدود چهار سال اقدامات موثری در جهت عمران و آبادانی چندین روستا از جمله «چشمه مار»، «چم نوزه» علیا و سفلی، «گدارپی»، «تنوره»، و «چراغ آباد» که هر کدام دارای مشکلات و معضلات ابتدایی بودند پیگیری نمود که هر روز شاهد نتایج مثبت آن هستیم.

از جمله محروم‌ترین این روستا‌ها، «چشمه مار» بود که بالغ بر ده خانوار که هیچ استانی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناخت است که از داشتن حتی شناسنامه و عقدنامه و ابتدایی‌ترین امکانات محروم بوده و هستند.

بعد از دوندگی‌های فراوان و نزدیک به چهارساله، خوشبختانه مشکل شناسنامه و اسناد سجلی مردمان این روستا حل و فصل شد و همگی آن‌ها به جز یکی دو نفر اسناد سجلی دریافت کردند.

احداثجاده از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواسته‌ای روستائیان بود که اگر جدیدت، پیگیری و اصرار فراوان رسانه‌ها نبود، نتیجه نمی‌گرفت.

با این حال متاسفانه هنوز مشکلات زیادی در روستاهای مذکور باقی مانده از جمله احداثدویست متر آب لوله کشی برای روستائیان، احداثپل بر رودخانه سیمره است که در حال حاضر ساکنان برای تردد از تیوپ به عنوان قایق استفاده می‌کنند.

از دیگر مشکلات این روستا‌ها، نبود برق، آنتن دهی موبایل و عدم پوشش شبکه‌های تلویزیونی است.

از فصول سرد سال تردد برای روستائیان به امری غیرممکن تحمل می‌شود و در صورت بروز هرگونه نیاز پزشکی ساکنان عملا دست مردم از هرگونه پزشک و بیمارستان و مرکز درمانی کوتاه است.

بر اساس این گزارش، پیش از ظهر امروز یکشنبه هم مدرسه این سه روستا با حضور بخشدار و مسئول آموزش و پرورش سرفیروزآباد و نیز رسانه‌ها رسما افتتاح خواهد شد.

آقای حسن قاسمی ضمن قدردانی و ارج نهادن به خدمات مسئولان به صراحت اعلام کرد: یقینا مسئولین دلسوزی هستند که اگر مشکلات را بدانند آن‌ها را حل و فصل خواهند کرد، ولی متاسفانه بعضی از مسئولین علیرغم این همه دوندگی کوچک‌ترین وقعی نمی‌نهند که به صراحت اعلام می‌نمایم که بیش از ۲ سال است که از روستا به شرکت آب و فاضلاب روستایی دوندگی می‌نمایم.

وی بیان داشت: این در حالی است که از چشمه این روستا تا درب منزل، ۲۰۰ متر لوله آب بیشتر احتیاج نیست.

این بزرگ روستای چشمه مار بیان داشت: اگر سرپرستان و خبرنگاران رسانه‌های جمعی در استان کرمانشاه نبودند، مشکلات ما همچنان پابرجا بود. از تک تک عزیزان خصوصا بخشدار محترم و مدیران راه وشهرسازی وقت تبلیغات اسلامی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، علی الخصوص نماینده مقام معظم رهبری جناب آقای محمدی عراقی که تمام مسئولین یاد شده چندین بار به محل مراجعه و مشکلات ما را از نزدیک دیده و مرتفع نمودند و امروز هم شاهد احداثمدرسه در این منطقه هستیم.

قاسمی با اشاره به اینکه تمام بزرگان این روستا‌ها همگی از نعمت سواد بی‌بهره هستند، اظهار داشت: فرزندان ما باید تعلیم و تربیت یاد بگیرند، متاسفانه چندین ساکنان روستای این منطقه همگی بیسواد هستند و تنها یک نفر از ساکنان این روستا سواددار هستند که آنهم به یمن به زندان رفتنش می‌باشد.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم آقای استاندار؛ ابراهیم رضایی و معاونین وی برای دلگرمی یک بار هم که شده یک گوشه چشمی به ما بیندازند. آیا مسئولین می‌توانند شرایط زندگی ما را یک ساعت هم تحمل کنند؟! رسیدگی به خواسته‌های به حق ما حق مسلم ماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز