خبرگزاری کار ایران

افتتاح بخش تخصصی دفاع مقدس انتقال ارزش‌ها به نسل جوان را تسهیل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۷۴۸

بخش تخصصی دفاع مقدس کتابخانه عمومی امیرکبیر شهر کرمانشاه روز گذشته یکشنبه ۱۸ آبان ماه افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه در افتتاح رسمی بخش تخصصی دفاع مقدس کتابخانه عمومی امیرکبیر شهر کرمانشاه گفت: افتتاح این بخش انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان را سهل‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، روز گذشته یکشنبه ۱۸ آبان ماه مرادعلی محمدی، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه در افتتاح رسمی بخش تخصصی دفاع مقدس کتابخانه عمومی امیرکبیر شهر کرمانشاه گفت: افتتاح این بخش انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان را سهل‌تر می‌کند.

وی راه اندازی این بخش تخصصی را یکی از شاخصه‌های توسعه در کسب علم دانش عنوان کرد و افزود: کسب علم و دانش در تفکر اسلامی دارای نقشی ویژه و بسیار مهم است.

محمدی یکی از اهداف مجموعه متبوع خود را حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به نسل جوان دانست و گفت: یکی از راه‌های اساسی انتقال این ارزش‌ها کتاب است و امیدواریم با همکاری‌های بی‌دریغ مجموعه کتابخانه‌های عمومی در این بخش موفق‌تر عمل کنیم.

این مسئول دسترسی سهل‌تر متخصصین، پژوهشگران و عموم مردم به منابع دفاع مقدس را از دیگر اهداف مورد نظر راه اندازی بخش تخصصی دفاع مقدس در کتابخانه عمومی امیرکبیر عنوان کرد و افزود: بهترین مکان برای این امر کتابخانه مرکزی و عمومی شهر یعنی امیرکبیر بود که با همکاری مجموعه کتابخانه‌های عمومی این کار انجام شد.

دراین مراسم جعفر همتی، مشاور عالی استاندار کرمانشاه گفت: دفاع مقدس نشانه عزت و افتخار ما در تمام دنیاست.

وی افزود: دفاع مقدس آفتاب درخشانی در تاریخ کشور است و افتخار می‌کنیم به تنهایی و با تمام کمبود‌ها ایستادیم و بر جبهه باطل پیروز شدیم.

همتی یکی از راه‌های ترویج مفاهیم دفاع مقدس و ارزش‌های آن را تهیه و دسترسی آسان منابع، کتب و اسناد دفاع مقدس عنوان و اظهار کرد: تصور برخی از رویداد‌ها و صحنه‌های دفاع مقدس هم نشدنی است ولی همه این‌ها باید مکتوب شود.

دراین مراسم بیژن راستی فر، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه نیز در سخنانی گفت: فرهنگ دفاع مقدس و تمام آن ایثار، مقاومت و رشادت‌ها برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود.

وی با اشاره به اهداف افتتاح این کتابخانه افزود: هدف از افتتاح این بخش حفظ، نشر و احیا ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین یاد و خاطره شهدا بوده و در این راستا در این کتابخانه ۲۲۰۰ عنوان در ۶۰۰۰ هزار جلد کتاب جهت استفاده عموم مردم به ویژه متخصصین و پژوهشگران گردآوری شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان را یکی دیگر از اهداف این اقدام عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری حفظ یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند و این برای ما نقشه راه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز