خبرگزاری کار ایران

توزیع ۲۹ هزارتن بذر گندم در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۵۹

۲۹ هزار تن بذر گندم در سطح استان کرمانشاه توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از توزیع ۲۹ هزار تن بذر گندم در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، علی اشرف منصوری صبح امروز، سوم آذرماه، با اشاره به محصولات کشت شده در فصل پاییز، گفت: تاکنون ۲۹۰ هزار هکتار گندم دیم، ۷۵ هزار هکتار گندم آبی، ۱۴ هزار هکتار جو آبی، ۱۶۰ هزار هکتار جو دیم، چهار هزار و ۲۰۰ هکتار کلزا و نیز ۸۵ هکتار چغندر قند پاییزی کشت شده است.

وی افزود: کشت گندم و جو غیر از برخی مناطق گرمسیری، در بیشتر مناطق استان به پایان رسیده است.

منصوری تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در سال زراعی ۹۲-۹۳ ظرفیت کشت نخود پاییزه در استان، ۱۴ هزار هکتار می‌باشد و در این راستا افزون بر ۱۴۰ تن بذر نخود در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: به منظور تقویت زمین‌های کشاورزی استان در سال زراعی ۹۳-۹۴ تاکنون ۴۶ هزار تن کود ازته، ۲۲ هزار تن کود فسفاته و سه هزار تن کود پتاس تهیه و میان کشاورزان استان کرمانشاه توزیع شده است.

وی گفت: با توجه به اطلاع رسانی همه جانبه از طرف این سازمان برای کشت پاییزه امسال، بیش از ۹۰ درصد کشت‌ها در تاریخ توصیه شده انجام شده و سایر مسایل فنی مربوط به تنظیم بذر کار و کودپاش نیز رعایت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز