خبرگزاری کار ایران

همایش " طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی " برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۷۷

همایش " طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی " به همت بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

به مناسبت هفته بسیج همایش «طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی» به همت بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با حضور استاندار، معاون هماهنگ‌کننده سپاه نبی اکرم(ص)، مشاورارشد استاندار و جمعی از مسئولان استان در تالار غدیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در این همایش استاندار کرمانشاه اقتصاد مقاومتی را یک اقدام بسیجی خواند و گفت: بسیجیان پرچم‌داران عرصه‌های سازندگی در کشور هستند.

ابراهیم رضایی افزود: اقتصاد مقاومتی یک تاکتیک و برنامه همه جانبه است که به ملت ما اجازه می‌دهد در وضعیت‌های سخت زیر ساخت‌های رشد و شکوفایی را فراهم کنند.

وی اظهار داشت: روند رو به رشد اقتصاد کشور باید به گونه‌ای باشد که آسیب‌ها و نقاط آسیب پذیر اقتصاد پویا و پایدار شناسایی شود که در این بین بسیج باید یک نقش پر رنگ ایفاء کند.

رضایی با توجه به مفهوم اقتصاد مقاومتی به عنوان یک استراتژدی افزود: معنی اقتصاد مقاومتی مصرف نکردن نیست بلکه باید تاکنیک‌ها و راه حل‌های پیشرفت اقتصاد را در شرایط سخت فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور در خصوص اقتصاد پایدار و پویا، اظهار کرد: برای موفقیت باید برنامه‌های بلند مدتی را طراحی کرد که کاربردی همیشگی داشته باشد چرا که هدف ما از اقتصاد مقاومتی بسته و مختص به نظام و دولت نیست بلکه تمام قشرهای مردم باید برای محکم کردن پایه و اساس اهداف چنین اقتصادی بسیج شوند.

در این مراسم مدیر کل امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کرمانشاه نیز طی سخنانی با اعلام آمار و ارقامی از فعالیت این بانک در استان کرمانشاه و همچنین فعالیت‌های این حوزه در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: میزان تسهیلات پرداختی ۸ ماهه گذشته از سال جاری ۱۸۵ میلیارد تومان بوده و سال گذشته این تسهیلات ۲۵۲میلیارد تومان بوده که در مجموع مبلغ ۴۳۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی از سوی بانک مهر اقتصاد در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

مهندس حسن رفیعی افزود: این تسهیلات به تعداد۳۰ هزار نفر در غالب توسعه کسب و کار، ساخت و ساز، تولید، خدمات کشاورزی و دیگر مشاغل پرداخت شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده این بانک برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه اظهار داشت: بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و عقود اسلامی به عنوان سهمیه تکلیفی به عزیزان بسیجی در عرصه‌های مختلف کشاورزی و صنعتی پرداخت شده است.

مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان کرمانشاه افزود: همچنین بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی استان در قالب عقود اسلامی پرداخت شده است.

در پایان این همایش از مدیر کل شعب بانک مهر اقتصاد استان کرمانشاه بدلیل عملکرد مثبت و قابل قبول در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی بعنوان بانک بر‌تر استان از سوی فرماندهی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه مورد تقدیر قرار گرفت.

گفتنی در این مراسم توسط استاندار کرمانشاه به مدیر کل امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کرمانشاه لوح تقدیر اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز