خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه آموزشی عمومی مواد مخدر در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۴۴

هفتمین کارگاه آموزشی ویژه کارکنان استان کرمانشاه با هدف آشنایی با اثرات و عواقب سو مصرف مواد مخدر در دفتر آموزش و پژوهش استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، هفتمین کارگاه آموزشی ویژه کارکنان استان کرمانشاه با هدف آشنایی با اثرات و عواقب سو مصرف مواد مخدر در دفتر آموزش و پژوهش استانداری کرمانشاه برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی سیروس نصیری گفت: در دهه اخیر با گسترش اعتیاد به مواد محرک، مواد توهم زا و آمفتامین ها متاسفانه شاهد پیدایش بیماری ها و آسیب های اجتماعی مختلفی هستیم.

سرپرست مرکز بهداشت کرمانشاه اظهار داشت: با پیدایش شبکه های بهداشت و درمان و استقرار نظام سلامت در کشور مسئولین امر سعی کردند با انجام تحقیقات گسترده علت مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیرواگیر را بررسی کنند که در این میان یکی از شایع ترین عوامل تاثیرگذار بر مرگ و میرهای ناشی از سرطانها، بیماریهای قلب و عروق و حوادث، اثرات مواد مخدر و اختلالات و بیماری های ناشی از آن است.

وی افزود: ما در بحثمراقبت ها و کاهش آسیب سعی کرده ایم با ارائه خدمات بهداشتی به معتادان، میزان مبتلایان به بیماری ایدز را از طریق استفاده از سرنگ مشترک کاهش دهیم.

نصیری در پایان گفت: داروهای محرک با توجه به عوارض و پیامدهای سو آن مشکلات عدیده ای را گریبانگیر نظام سلامت و نظام مدیریتی کشور کرده و به عنوان زیربنای بسیاری از آسیبهای اجتماعی شناخته شده که در راستای مهار و کاهش آسیب های ناشی از آن اقدامات گسترده ای در سطح کشور بخصوص از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با همکاری بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی انجام گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز