خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

تجهیز ۲۵۰۰ هکتار از اراضی گیلانغرب به سیستم آبیاری تحت فشار

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۳۲

بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد دایک در شهرستان گیلانغرب تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مطالعات اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از۲۵۰۰هکتار از اراضی پایاب سد دایک گیلان‌غرب انجام شده و تاکنون نیز در ۱۰۰۰ هکتار از این اراضی سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، مهندس علی اشرف منصوری اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های همکاران ما در سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای اسناد مناقصه ۱۵۰۰ هکتار دیگر از این اراضی نیز آماده واگذاری به پیمانکار می‌باشد.

وی تصریح کرد: برای بهره‌مندی کشاورزان منطقه از آب، بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی، افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه‌ها، این طرحها اجرایی شده که امیدواریم با اتمام اجرای سیستم های نوین آبیاری در اراضی سد دایک گیلانغرب مردم منطقه بتوانند با توسعه زراعت آبی سهم مهم تری در اقتصاد استان و کشور داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآورشد: با توجه به شرایط منطقه و برنامه‌ریزی کارشناسان سعی شده در اجرای این پروژه سیستم آبیاری تحت فشار از نوع آبیاری بارانی کلاسیک ثابت بوده که این سیستم جهت کشت‌های زراعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منصوری در ادامه افزود: برای اجرای سسیتم آبیاری تحت فشار در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد دایک گیلانغرب تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده که انشاء ا… با تکمیل و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سایر اراضی این پروژه شاهد شکوفایی در منطقه و توسعه زراعت در گیلان‌غرب باشیم.

منصوری در ادامه خاطرنشان کرد: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی، باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار به شکل مطلوب استفاده شود که اجرای سیستم های نوین آبیاری و استفاده بهینه از آب یکی از راهکارهای عمل به منویات مقام عظمای ولایت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز