خبرگزاری کار ایران

روند توسعه باغات مناطق گرمسیری استان کرمانشاه بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۷۳

باحضور معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی، روند توسعه باغات مناطق گرمسیری استان کرمانشاه بررسی شد.

باهدف توسعه باغات مناطق گرمسیری استان کرمانشاه، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی به همراه جمعی از مدیران این سازمان از مناطق گرمسیری این استان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، در حاشیه این بازدید، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس دستور وزیر جهادکشاورزی احداثباغات دراراضی شیب‌دار و زمین‌ های کم بازده در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین به موجب برنامه ریزی های انجام شده توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم با بارندگی ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلی متر، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

منصوری تصریح کرد: احداثباغ در اراضی و مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند بصورت طرح آبیاری قطره ‌ای و تکمیلی در دستور کار وزارتخانه و این سازمان است و ما نیز تلاش خواهیم کرد این برنامه ها هرچه زودتر اجرایی شود که هم باعثافزایش سطح باغات استان و هم افزایش تولید و اشتغال می شود.

در ادامه معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی نیز با اشاره به این که مشکل کم آبی در اکثر مناطق کشور مشهود است، گفت: خوشبختانه با ایجاد سدهایی که در استان کرمانشاه در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و وجود اراضی مستعد استان امیدواریم با کمک سازمان جهاد کشاورزی باغات مناسبی در این استان احداثشود.

طهماسبی تصریح کرد: در استان کرمانشاه در زمینه تولید نهال درختان مثمر اقدامات خوبی انجام شده و در زمینه اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار نیز کارهای بسیارخوبی صورت گرفته که امیدواریم با اجرای این طرح ها، برنامه های وزارت جهادکشاورزی با سرعت بیشتری در این استان اجرایی شود.

وی در پایان از باغداران و کشاورزان متقاضی احداثباغ درخواست کرد با توجه به فصل درختکاری، به منظور احداثیک باغ اصولی و اقتصادی، نهال خود را حتماً از نهالستان ‌های معتبر تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی تهیه کنند و باتوجه به بحران کم آبی قبل از احداثباغ از منبع تأمین آب اطمینان حاصل کرده و حتی المقدور از سیستم های نوین آبیاری به منظور آبیاری باغات خود استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز