خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد امام(ره) استان کرمانشاه:

تعامل متقابل کمیته امداد و شورای اسلامی شهر موجب رفع محرومیت می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۶۵۱

همکاری متقابل کمیته امداد امام خمینی(ره) و شورای اسلامی شهر موجب رفع فقر و محرومیت می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان کرمانشاه در نشست معاونین و مدیران کمیته امداد با مسئولین شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان اینکه همکاری های کمیته امداد و شورا باید دوجانبه و دو سویه باشد، گفت: کمیته امداد استان کرمانشاه امروزه از دستگاه های برتر اجرای جهت حمایت از محرومان و نیازمندان است به گونه ای که هم اکنون ۶۲۱۰۹ خانوار با جمعیتی بیش از ۱۳۸ هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سیامک پاکرو با بیان اینکه برگزاری چنین نشست ها و جلساتی باید به صورت پررنگ تر در آینده ادامه پیدا کند، تاکید کرد: کمیته امداد و شورا باید در راستای رفع محرومیت از استان، تفاهم نامه همکاری منعقد و این تفاهم نامه به شهرستان ها نیز تسری پیدا کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با بیان اینکه شورا و شهرداری ها نقش موثری در زدودن فقر از چهره جامعه، ایجاد اشتغال و اعطای مجوزها ایفا می کنند، اظهار امیدواری کرد: مسئولین شورای اسلامی و سایر مدیران استان باید جهت رسیدن به این هدف با کمیته امداد هماهنگ و این نهاد را یاری دهند.

در ادامه این جلسه معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان عملکرد و گزارشی از اقدامات واحد مربوطه گفت: طی پنج سال اخیر کمیته امداد استان کرمانشاه بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات و وام جهت ایجاد طرح های خودکفایی و اشتغال پایدار در اختیار مددجویان تحت حمایت این استان قرار داده است که هم اکنون قریب به ۸۰ درصد از این طرح ها فعال هستند.

غلامرضا سیاه کمری با اشاره به اینکه تعداد طرح های فعال و میزان تسهیلات پرداختی از سوی کمیته امداد در استان کم نظیر است، یادآور شد: میزان تسهیلات اشتغال اعطایی به هر مددجو از رقم پایینی برخوردار بوده است علی رغم این میزان تسهیلات طرح های ارزشمندی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اجرای شده که عموما هر طرح نیز برای چندین نفر اشتغال ایجاد کرده است.

سیاه کمری در این جلسه با ارائه درخواست ها از مسئولین شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار امیدواری کرد: پیمانکاران شهرداری ها جهت تامین نیروی کار ماهر و غیر ماهر از توان مددجویان کمیته امداد بهره گیری کنند که کمیته امداد در این راستا به این نیروها آموزش و به کارفرمایان پاداش کاریابی و حق بیمه کارفرما اعطا می کند.

وی با بیان اینکه هرساله نمایشگاه ها و بازارچه های در استان برپا می شود، پیشنهاد کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر فضا و یا غرفه ای از این بازارچه ها و نمایشگاه ها را به صورت نیم بها و یا با تخفیف به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اختصاص دهد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه در پایان سخنان خود درخواست دیگری مبنی بر بهره مندی سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی از مددجویان دارای مهارت رانندگی مطرح کرد و یادآور شد: تعامل شورا با کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان موجب توانمندی آنان می شود.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه اعتلای سطح فرهنگی خانوارهای تحت حمایت از موضوعاتی است که باید به جد مورد توجه کمیته امداد و شورا قرار گیرد، گفت: تشویق نخبگان علمی، ورزشی و قرآنی توسط شورای اسلامی یکی از راه های تقویت سطح فرهنگی مددجویان به شمار می رود.

کامیار جمشیدی اظهار امیدواری کرد: شورای اسلامی شهر کرمانشاه جهت تامین هزینه های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد را یاری و در آستانه آغاز سال جدید به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت مساعدت کنند.

همچنین جمشیدی در پایان سخنان خود از شورای اسلامی درخواست همکاری مبنی بر دراختیار گذاشتن اماکن فرهنگی و ورزشی جهت بهره مندی مددجویان از فعالیت های فرهنگی را داشت.

در پایان این نشست معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه نیز با بیان گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این واحد گفت: هم اکنون بیش از ۶۲ هزار خانوار مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه که از این تعداد قریب به سه هزار نوعروس در نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه قرار دارند که امید می رود با کمک های شورای اسلامی کرمانشاه این نوعروسان از کمک هزینه جهیزیه بهره مند شوند.

پیونده با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر شش هزار یتیم، ۱۵۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص و ۱۵۰ مددجو فاقد والدین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، اظهار امیدواری کرد: شورای اسلامی شهر کرمانشاه در راستای ارائه خدمات مطلوبتر و بیشتر به این دسته از مددجویان کمیته امداد را بیش از پیش یاری دهد.

در پایان نشست اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه و مدیران و معاونین کمیته امداد استان درخواست های مطرح شده از سوی کمیته امداد جهت تصمیم گیری و مساعدت به کمیسیون های تخصصی شورا جهت تعامل بیشتر ارجاع داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز