خبرگزاری کار ایران

سمپاشی ۱۴ هزار هکتار از مزارع گندم کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۱۴

تاکنون در سطح ۱۴ هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع گندم کرمانشاه، سمپاشی بر علیه علف‌‌های هرز انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون در سطح ۱۴ هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع گندم کرمانشاه، برعلیه علف‌‌های هرز پهن برگ، نازک برگ و آفات گیاهی در مناطق گرمسیری و نیمه‌ گرمسیری استان سمپاشی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، علی اشرف منصوری اظهار داشت: تاکنون در سطح ۱۴ هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع گندم کرمانشاه، برعلیه علف‌‌های هرز پهن برگ، نازک برگ و آفات گیاهی در مناطق گرمسیری و نیمه‌ گرمسیری استان سمپاشی انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر مبارزه به منظور کنترل علف‌‌های هرز در شهرستان سرپل ‌ذهاب ۸۴۴۰ هکتار، ثلاثباباجانی ۲۹۰۰ هکتار، قصرشیرین ۲۴۱۰ هکتار و گیلان ‌غرب ۴۰۰ هکتار انجام گرفته است.

منصوری تصریح کرد: شیوه مبارزه با علف‌‌های هرز بر اساس نوع علف ‌های هرز در ۲ بخش پهن ‌برگ‌ها و نازک‌ برگ‌‌ها بوده که به روش‌‌های شیمیایی و زراعی در مزارع گندم آبی و دیم صورت گرفته است.

وی افزود: برای مبارزه شیمیایی از محلول پاشی سموم علف کش یک منظوره و دو منظوره استفاده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به مبارزه علیه آفات گیاهی اشاره و اظهار کرد: در ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۲۰۰ هکتار علیه آفت سوسک سیاه گندم مبارزه شیمیایی شده است.

منصوری با بیان اینکه زمان حمله سوسک سیاه گندم در مرحله چندبرگی تا پنجه ‌زنی بوده، خاطر نشان کرد: برای مبارزه با سوسک سیاه محلول پاشی و گرانول پاشی سموم مناسب به همراه مبارزه زراعی به صورت شخم لکه‌‌های آلوده می‌ تواند از خسارت جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش علف‌‌های هرز و آفات گیاهی به علت عدم رعایت تناوب است، افزود: بهترین روش برای کاهش علف‌های هرز رعایت تناوب زراعی بوده و کشاورزان با کشت حبوبات از جمله نخود، عدس، گاودانه، همچنین کشت آفتابگردان دیم، کلزا و گلرنگ دیم می‌‌توانند علف ‌های هرز را از بین ببرند.

این مسئول در پایان به کشاورزان توصیه کرد: در مبارزه با علف‌‌های هرز حتماً باید با کار‌شناسان حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه میزان سم مصرفی، مقدار آب، مرحله رشد علف هرز، دمای هوا، احتمال بارندگی و پوشش یکنواخت سم پاشی در مزرعه مشورت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز