خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

جیره بندی آب کرمانشاه، مشروط به مدیریت شهروندان در مصرف است

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۸۹

در فصل تابستان سال آینده از باب آب مورد نیاز کرمانشاه، مشکلی نخواهیم داشت ولی این مهم مشروط به مدیریت آب شرب توسط خود شهروندان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از نظاممند شدن شرکت آب و فاضلاب در کشور، حوزه آب و فاضلاب شهرک‌ها و محلات شهر تحویل شهرداری‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، منصور کیاور در جمع خبرنگاران دارایی‌های این شرکت را در کرمانشاه، حدود ۹۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اگر این رقم را در بین مردم کرمانشاه تقسیم کنیم، سهم هر شهروند در حدود ۶۵۰ هزار تومان خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد مشترکان آب و فاضلاب در کرمانشاه نزدیک به ۳۵۵ هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی و افتتاح ۷ تصفیه خانه در این استان در آینده‌ای نزدیک، افزود: روزانه بیش از ۹۰ هزار متر مکعب آب در استان کرمانشاه تولید و وارد چرخه مصرف می‌شود.

کیاور طول شبکه توزیع آب در کرمانشاه را ۳ هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۰۰ کیلومتر لوله کشی در سطح کرمانشاه، کار انتقال آب در این استان را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در این استان، تاکید کرد: عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه‌های تازه آباد، صحنه، سنقر، کرندغرب و شهر سرمست در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

وی عنوان داشت: یکی از امتیازات آب شرب در کرمانشاه، کلرزنی ۱۰۰ درصدی آن است که این عدد میانگین این استان را در کشور ممتاز کرده است.

کیاور کیفیت آب شرب کرمانشاه را در کشور ممتاز عنوان کرد و گفت: به علت بافت خاص کرمانشاه در بحثآب موجود در دل طبیعت، شاهد بالا‌ترین کیفیت آب در این استان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: کار ارزیابی کیفیت و سلامتی آب مورد استفاده در کرمانشاه را ۱۰ آزمایشگاه متعمد این شرکت بر عهده دارند.

وی این آزمایشگاه را در سطح منطقه غرب مرجع عنوان کرد و گفت: آب مورد نیاز استان کرمانشاه از ۲۳۵ حلقه چاه، ۷ چشمه و ۲ قنات تامین می‌شود.

کیاور میزان بارندگی در سال جاری را ۲۸ درصد کمتر از سال ۹۲ عنوان کرد و افزود: نسبت به دوره بلندمدت، شاهد کاهش ۱۰ درصدی نزولات جوی در سطح استان کرمانشاه هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه قیمت تمام شده هر متر مکعب آب را برای این شرکت، رقمی در حدود ۶۰۰ تومان عنوان کرد و بیان داشت: این قیمت در حالی برای این شرکت تمام می‌شود که هزینه مصرفی هر مترمکعب آب برای مشترکان بیش از ۲۸۰ تومان نیست.

کیاور با اشاره به اینکه اعتبارات جاری این شرکت نسبت به سال گذشته روند صعودی داشته است، گفت: اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در سال ۹۲ رقمی در حدود ۲۴.۲ میلیارد تومان بوده است، در حالی که این عدد در سال جاری به ۶۳.۳ میلیارد تومان رسیده و نسبت به دوره مشابه از رشد ۱۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

وی بیان داشت: با ۸۱ دفتر پیشخوان در کرمانشاه برای انجام امور مرتبط به آب و فاضلاب قرارداد منعقد کرده‌ایم که در این دفا‌تر، بیش از ۸ نوع خدمات مرتبط با این شرکت به شهروندان ارائه می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه به راه اندازی سامانه ۱۵۲۲ برای پرداخت غیرحضوری قبض‌های آب مصرفی اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان سال آینده از باب آب مورد نیاز کرمانشاه، مشکلی نخواهیم داشت ولی این مهم مشروط به مدیریت آب شرب توسط خود شهروندان است.

وی گفت: چون کرمانشاه از نظر منابع آبی در این مدت با مشکلی روبرو نبوده است، لذا موضوع فروش آب خام چندان مورد توجه نبوده است و نیز چون کیفیت آب در این استان بالاست، هنوز طرح جداسازی آب شرب و غیرشرب به صورت جدی پیگیری نشده است.

کیاور با اشاره به اینکه گرانی و یا افزایش قیمت در حوزه آب شرب نداریم، افزود: طبق دستورالعمل وزارت نیرو، هزینه انشعاب آب نسبت به تعرفه سالهای گذشته، نزدیک به ۹۰ درصد افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: زمانی که موضوع انتقال آب سد گاوشان به شهر کرمانشاه به صورت جدی وارد فاز اجرایی شد، تصفیه خانه این طرح که در کامیاران وجود داشت، به نزدیک و حومه شهر کرمانشاه منتقل شد.

کیاور به میزان طلب‌های این شرکت از مشترکان آب اشاره داشت و گفت: جمع کل طلب‌های شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از مشترکان خود، در حدود ۱۶ میلیارد تومان است.

وی عمده بدهکاران به این شرکت را، ادارات دولتی و نهادهای نظامی و انتظامی عنوان کرد و افزود: طلب این شرکت در بخش مسکونی ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌باشد که این رقم در بخش نهادهای نظامی و انتظامی نزدیک به ۵ میلیارد تومان است.

کیاور با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب اختیاری برای قطع کردن مشترکان بدحساب و بدهکار خود ندارد، گفت: تاکنون بیش از ۱۵ کیلومتر از شبکه فرسوده آب در شهر کرمانشاه اصلاح شده است که در آینده ۴۰ کیلومتر دیگر نیز انجام خواهد شد. این در حالی است که اصلاح هر یک کیلومتر از این شبکه، برای شرکت آب و فاضلاب ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز