خبرگزاری کار ایران

عمل پیوند مغز استخوان در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۱۹

برای اولین بار در غرب کشور، پیوند مغز استخوان دو بیمار، توسط تیم پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه با موفقیت انجام شد.

مهرداد پاینده با اشاره به اینکه برای اولین بار در غرب کشور، پیوند مغز استخوان دو بیمار توسط تیم پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه با موفقیت انجام شد، گفت: خوشبختانه عارضه‌ای در بیماران دیده نشده و حال عمومی آن‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، این فوق تخصص خون و سرطان افزود: این دو بیمار که یکی خانمی ۴۶ ساله و دیگری آقایی ۶۱ ساله بودند به دلیل شکستگی مهره به جراح مغز و استخوان مراجعه کرده و پزشکان متوجه ریشه بیماری آن‌ها که بیماری تخریبی استخوان است، شده بودند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: برای این بیماران در یک دوره شش تا ۹ ماهه درمان‌های اولیه انجام و پس از خاموشی بیماری اولیه و با توجه به شرایط آن‌ها تصمیم لازم مبنی بر پیوند گرفته شد.

پاینده، عمل پیوند مغز استخوان را یک پروسه بسیار پیچیده دانست و گفت: برای انجام این عمل باید فاکتورهای بیشماری را متخصصان در نظر بگیرند که این مسئله به حساسیت موضوع می‌افزاید.

وی درخصوص علایم این نوع از سرطان افزود: این بیماری معمولاً به صورت کم خونی، نارسایی کلیه و دردهای استخوانی دیده می‌شود و در میان کهنسالان شیوع بیشتری دارد اما حدود ۲۵ درصد از بیماران در سنین جوانی هستند.

این فوق تخصص خون و سرطان از مردم خواست که ضمن توجه به رعایت سبک زندگی سالم هر نوع تغییری در بدن را جدی بگیرند و با پزشک خود در این خصوص مشورت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه کرمانشاه درخصوص وضعیت بخش پیوند استخوان بیمارستان امام رضا(ع) افزود: این بخش که در ماه جاری فعالیت جدی خود را آغاز کرده، دارای شش تخت فعال است که با توجه به ابعاد متفاوت این بیماری و مسایل روانی آن نیاز به حمایت جدی مسئولین دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز