خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کرمانشاه:

اعتیاد توطئه دشمنان برای درگیر کردن جوانان کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۷۷۲

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: واقعیت این است که در نوع برخورد کشورهایی که دید بدی به اسلام و جمهوری اسلامی دارند شکی نیست و یکی از توطئه‌های آنان درگیر کردن جوانان ما به دام اعتیاد برای ضربه زدن به نظام و جامعه است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، دکتر هدایت حاتمی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزود: با وجود گستردگی مرز‌ها و روند شتابان توسعه مواد مخدر با اشکال مختلف در جامعه، نیاز است که با یک شناخت عمیق از جنبه‌های مختلف این پدیده شوم و با استناد به یک عقبه فکری، مطالعاتی و علمی گام برداریم تا انحرافات در مسیر مبارزه کمتر شود.

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری موضوع فعالیت مسئولین امر مبارزه با مواد مخدر را یک موضوع فرابخشی دانست که در واقع تاثیر بسزایی در همه زمینه‌ها و ابعاد اجتماعی روانی و فردی به دنبال دارد.

وی افزود: ما توهم دشمن داشتن را نداریم ولی واقعیت این است که در نوع برخورد کشورهایی که دید بدی به اسلام و جمهوری اسلامی دارند شکی نیست و یکی از توطئه‌های آنان درگیر کردن جوانان ما به دام اعتیاد برای ضربه زدن به نظام و جامعه است.

جعفر همتی مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز گفت: حجم بالای پول درگردش در قاچاق مواد مخدر و هدایت آن از سوی باندهای مافیایی و حتی برخی از سران کشورهای آمریکای مرکزی و کلمبیا و همچنین همسایگی و هم مرز بودن کشورمان با بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر جایی برای تردید و تأمل نمی‌گذارد و می‌طلبد با یک فکر جهادی و توان مضائف دراین مسیر گام برداریم.

وی افزود: جدیت، پشتکار و قاطعیت در امر مبارزه با مواد مخدر منجر به نتایج بهتری در اجرای برنامه‌ها می‌گردد، لذا ضرورت دارد که دستگاه‌ها توان و همت خود را در این جهت مضاعف کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان کرمانشاه نیز هدف از تشکیل این جلسه را ارائه راهکارهای پیشنهادی فرمانداری‌ها در سال جاری، مشخص نمودن زمان برگزاری جلسات شورای هماهنگی شهرستان‌ها و بررسی تاثیر تعداد جلسات از نظر کمیت و کیفیت و میزان اثربخشی مصوبات اجرا شده و نهایتاً بررسی عملکرد فرمانداری‌ها در حوزه مواد مخدر عنوان کرد.

علی شمشیری در خصوص آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد و خسارت‌های جبران ناپذیر این حوزه گفت: مقوله اعتیاد چیز تازه‌ای نیست و عواقب و پیامدهای آن به قدری مشهود است که به صورت ملموس تاثیر مخرب آن بر سایر حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برای همگان قابل درک است.

وی مبارزه با مقوله اعتیاد را یک مسئله فرا امنیتی و فرا ملی عنوان کرد و گفت: زیر بنای هر توسعه‌ای امنیت است و تا زمانی که در جامعه امنیت تامین نشود قطعاً در سایر حوز‌ها نمی‌توانیم به صورت شایسته و مطلوب پیشرفت کنیم، بنابراین تلاش و مبارزه همه جانبه با این پدیده شوم اجتماعی، گامی مهم برای مهار این معضل به منظور کاهش دیگر جرائم و تقویت امنیت پایدار در جامعه تلقی می‌گردد.

وی با قدردانی از زحمات یک سال گذشته دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستانهای تابعه اظهار داشت: اساس برگزاری این جلسه و دیگر جلسات با دبیران فرمانداری‌های تابعه، هم اندیشی و انسجام فکری جهت ارائه راهکارهای مناسب و قابل اجرا، متناسب با نیاز و ضرورت هرشهرستان درحوزه آسیب‌های ناشی از اعتیاد و مواد مخدر است.

شمشیری گفت: با توجه به تاکیدات دبیرکل ستاد و همچنین دستور اکید استاندار کرمانشاه جهت تدوین، تصویب و اجرای به موقع مصوبات و اثر بخشی و بهبود مستمر امور، ضروری است که جلسات شورا با حضور شخص فرمانداران و مسئولین و رؤسای ادارات هر شهرستان با دستور کار قابل اجرا و سازنده برگزار گردد.

وی اجرای مستمر طرح پاکسازی مناطق آلوده شهرستان‌ها و جمع آوری معتادان خرده فروش و همچنین برگزاری جلسات فصلی با حضور دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ها و نظارت برحسن اجرای برنامه‌های دستگاهای عضو و تفاهم نامه‌های انعقادی با سایر ادارات را جزء دستور کار دبیرخانه شورای هماهنگی استان در سال جاری عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز