خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه

مسئولان باید آمادگی لازم را برای بدترین شرایط بحرانی داشته باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: مسئولان ذیربط باید آمادگی لازم را برای بدترین شرایط احتمالی در مواقع بحران اعم از وقوع سیل، زلزله، طغیان رودخانه و صدها عوامل غیرمترقبه دیگر داشته باشند چون که وقوع بحران خبر نمی‌کند و هر لحظه احتمال دارد بحران اتفاق بیفتد.

به گزارش ایلنا در کرمانشاه، مجتبی نیک کردار در نشست اعضای کارگروه مخاطرات سیل استان اعلام کرد: وظیفه دست اندرکاران امر این است که با شناسایی به موقع عوامل تهدیدزای بحرانی مانع از خسارات احتمالی شوند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

نیک کردار تصریح کرد: برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت در حوزه بحران باید سرلوحه کاری مدیران قرار گیرد و در مواقع غیر بحران، مشکلات، کاستیها و ضعف‌های مدیریت در بحران را بررسی کنند و در نهایت سیاستهای پیشگیری از بحران مورد ارزیابی و مطالعه قرار گیرد.

جانشین استاندار در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اضافه کرد: خوشبختانه دولت یازدهم با جدیت و اهتمام ویژه سیاستهای مربوط به مدیریت بحران را بخوبی پیگیری و رصد می‌کند و کرمانشاه هم از جمله استانهای پیشرو در این حوزه است.

وی همچنین از مدیران ذیربط خواست که نگاه علمی و سیستمی به موضوع مدیریت بحران در استان داشته باشند زیرا که جنبه پیشگیری از مهم ترین مولفه ها در مدیریت بحران می باشد و در این راستا خسارت های جانی و مالی به حداقل می رسد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه بارندگیهای اخیر سبب شد که ذخایر آبهای زیرزمینی استان افزایش پیدا کند و این موضوع موجب خوشحالی و نشاط مردم استان شد.

وی از مسئولان آب منطقه‌ای استان خواست که در حوزه مهار بارندگیهای سیل آسا که علاوه بر اینکه منجر به پر شدن مخازن زیرزمینی می شود از هدر رفت این نعمت الهی با روشهای درست و کاربردی جلوگیری و زمینه‌های ماندگاری این نعمت الهی را در استان فراهم کنند.

این کارگروه یکی از 14 کارگروه ذیل شورای مدیریت بحران استان کرمانشاه است.

کد خبر : ۳۲۳۰۲۸