خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه

اعلام زمان و مکان ثبت‌ نام داوطلبان انتخابات در کرمانشاه

دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه زمان و مکان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات اسفندماه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، امروز امیر شاه‌‌آبادی با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شده است، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه هفتم اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری(شخصا یا به وسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد) می‌توانند از روز پنجشنبه 26 آذر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ دوم دی ‌ماه امسال به مدت هفت روز در ساعات اداری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه کرده و با ارائه اصل شناسنامه عکس‌دار به علاوه چهار نسخه تصویر از تمام صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4*6 و همچنین تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین در اجرای ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 21 آئین‌نامه اجرایی آن، داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌توانند از روز شنبه مورخ 28 آذر تا پایان روز جمعه مورخ چهارم دی ‌به مدت هفت روز با همراه داشتن مدارک مورد نیاز و مراجعه به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اقدام به تکمیل فرم ثبت ‌نام کنند.

شاه‌آبادی اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و سه نسخه تصویر تمام صفحات آن، عکس جدید 4*3 به تعداد 10 قطعه(ترجیحا با زمینه روشن)، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست، مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی را مدارک مورد نیاز به‌ منظور ثبت‌نام از داوطلبان دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی برشمرد.

وی عنوان کرد: با استناد به ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب‌ شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط  هفت‌ گانه از جمله اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند.

وی نداشتن سوشهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی، حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام را از دیگر شرایط انتخاب ‌شوندگان بیان کرد و افزود: داوطلبان نمایندگی اقلیت‌ های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند یک مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت‌ العقیده باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می‌ شود و براساس قانون تفسیر ماده 28 که در تاریخ دوازدهم مردادماه 90 به تأیید شورای نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.

شاه ‌آبادی اظهار کرد: به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی ‌توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد کنند، در غیر این‌ صورت نامزدی آنان کلا باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می‌شوند.

وی افزود: همچنین به استناد ماده 46 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام کنند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی‌شود.

کد خبر : ۳۲۶۷۵۱