خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

دستکاری رای مردم بزرگترین خیانت است

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۸۸۶

استاندار کرمانشاه گفت: جزیی ترین دستکاری در رای مردم، بزرگترین خیانت محسوب می شود و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، اسدالله رازانی در نشست مشترک سه ساعته ستاد انتخابات استان با اعضای هیات نظارت بر انتخابات و فرمانداران، اظهار کرد: این انتخابات سند اصالت نظام به لحاظ دینی، کارآمدی، روزآمدن بودن، مردمی بودن و جمهوریت است. به عبارتی انتخابات تجلی دو وجه جمهوریت و اسلامیت نظام است.

استاندار کرمانشاه گفت: اسلام از محدود نظام های سیاسی محسوب می شود که در طول تاریخ به انتخاب مردم و شور و مشورت احترام گذاشته است در حالی که در ادیان دیگر شاهد چنین ویژگی نیستیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش دموکراسی و مردم سالاری را حاصل یک عمر تجربه بشری در عرصه حکومتداری دانست و گفت: دموکراسی در همه جا به آزمون گذاشته شده و کشورهای دنیا به این تجربه رسیده اند که دموکراسی بهترین شیوه برای اداره امور است.

 رازانی همچنین عنوان کرد: در این میان قانون اساسی، انتخابات، احزاب، مطبوعات، نهادهای مدنی و آزادی های مدنی از ارکان دموکراسی هستند و باید همواره مورد توجه قرار گیرند.

وی در این نشست با ذکر این نکته که در روند تایید صلاحیت ها با انصاف و سعه صدر برخورد شود، اظهار کرد: سعی کنیم تفسیر سختگیرانه ای از قانون انجام ندهیم و قانون را تا حد ممکن به نفع نامزدها تفسیر کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: در این روند باید جانب اعتدال را رعایت کرد یعنی نه آنقدر تنگ نظرانه برخورد کرد که کسی از این فیلتر عبور نکند و نه به گونه ای عمل کرد که آن کارکرد نظارتی از میان برود.

رازانی در بخش دیگری از سخنانش دست اندرکاران برگزاری انتخابات و مدیران و کارکنان دستگاه های اداری را از هرگونه جانبداری و یا فعالیت برعلیه یک نامزد خاص برحذر داشت و خاطرنشان کرد: فرمانداری ها به شکل ویژه باید این مراقبت ها را انجام دهند تا به بی طرفی مجریان خدشه ای وارد نشود زیرا ما امانت دار مردم هستیم.

وی در ادامه رأی مردم را امانت دانست و خاطرنشان کرد: جزیی ترین دستکاری در این امانت بزرگترین خیانت محسوب می شود و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نیست.

این مدیر ارشد در ادامه سخنانش انتخابات را مهم ترین برنامه استان طی ماه های پیش رو دانست و خطاب به فرمانداران گفت: انتخابات پیش رو بسیار حساس و با اهمیت است و برای برگزاری باشکوه آن باید همه تلاش کنند.

استاندار کرمانشاه در پایان سخناش اظهار کرد: امیدواریم با حضور حداکثری مردم شاهد یک انتخابات باشکوه باشیم.

در دنباله این نشست سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اظهار کرد: هر چه انتخابات با حضور گسترده تر مردم برگزار شود زمینه انتخاب بهتر نخبگان نیز فراهم تر می شود و به افزایش اعتماد عمومی کمک می کند.

شاه حسینی شکوهمندی، قانونمندی و رقابتی بودن را از مولفه های اساسی یک انتخابات مطلوب در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: شکوهمندی به این معنا که اکثریت مردم امکان و شوق حضور در انتخابات را داشته باشند. قانونمندی یعنی اینکه انتخابات بر اساس موازین قانونی برگزار شود و تعبیر رقابتی بودن نیز این است که همه سلایق مختلف در آن شرکت داشته باشند.

وی در ادامه امانت داری را خلاصه و عصاره سه مفهوم شکوهمندی، قانونمندی و رقابتی بودن دانست و گفت: همگان از جمله نامزدها، برگزارکنندگان و انتخاب کنندگان در برابر این امانت داری مسئولیت دارند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: همه در قبال برگزاری یک انتخابات شکوهمند، قانونمند و رقابتی مسئول هستیم و باید به این سمت حرکت کنیم. و در این میان نقش مجریان بسیار محوری است و باید بتوانند امانت داران خوبی باشد و بیطرفانه و در چهارچوب قانون به وظایف خویش عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز