خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه هفت کرمانشاه؛

دو نماد قرآنی در شهرداری منطقه 7 کرمانشاه رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۱۱۴

شهردار منطقه 7 کرمانشاه گفت: همزمان با برگزاری سی و هشتمین مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه از دو نماد قرآنی شهری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، مهندس افشین رحیمی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی فرصتی برای عرض ارادت به ساحت مقدس قرآن کریم و نمایش انسجام و توانمندی شهرداری در عرصه‌های فرهنگی خاصه در مسائلی است که مربوط به قرآن، اسلام و نظام است.

شهردار منطقه 7 کرمانشاه افزود: این اتفاق خوشایند را در فضای شهری و مدیریت شهری نیز تجربه کردیم و در واقع برگزاری این مسابقات آزمونی جهت قضاوت مردم درباره توجه به مسائل قرآنی از سوی مسئولان است.

مدیر منطقه 7 شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در راستای فضاسازی شهر کرمانشاه آیات سوره مبارکه یاسین را در قالب نماد طراحی کرده و در تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) و دروازه قرآنی نیز در بلوار امام علی (ع) بر سر راه ورود مهمانان که از جاده سنندج وارد شهر می‌شوند، نصب خواهد شد.

وی افزود: در این راستا بنرهای اطلاع رسانی برگزاری مسابقات قرآنی و خوشامدگویی به متسابقین تهیه و در سطح منطقه نصب شده است.

وی بیان داشت: هدف از نصب المان ها زیبایی چشم انداز شهری و رضایت شهروندان و پرداختن به روح هنر و زیبایی در کنار نشاط محیطی و زیستی است و ساخت و نصب المانها افزون بر بازگویی ویژگیهای هر شهر تاثیر مهمی بر نحوه برخورد و تعامل شهروندان با یکدیگر و محیط شهری و هویت بخشی دارد.

مهندس رحیمی اشاره کرد: نشانه ها و نمادهای شهری در زندگی شهروندان نقش مهمی ایفا می کنند و با وجود خود در محیط شهری ضمن بیان معنا و ایجاد هویت در یک شهر با ایجاد فضای زیبا و هنری، شهر را از حالت یکنواختی و تکراری خارج کرده، در کالبد شهر روح زندگی می دمند و به محیط شهری مقیاس زیستی و انسانی می بخشند و در نهایت خود را در ذهن بینندگان تثبیت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز