خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه

نتایج اولیه بررسی صلاحیت نامزدها سه شنبه اعلام می‌شود

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: روز سه شنبه 15 دی هفته جاری نتایج اولیه بررسی صلاحیت کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات‌های اجرایی فقط به کسانی که صلاحیت آنها رد شده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا درکرمانشاه، دبیر ستاد انتخابات استان اظهار کرد: طبق تبصره ذیل ماده 50 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات‌های اجرایی موظفند تا پایان روز چهاردهم دی نظر نهایی خود را در مورد صلاحیت کاندیداها مشخص و از روز پانزدهم به آنان اعلام کنند.

امیر شاآبادی افزود: طبق قانون فقط نتایج صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که توسط هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند طی نامه‌ای به طور رسمی به آنان اعلام می‌شود و به افرادی که صلاحیت آنها تایید شده نامه ارسال نمی‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات‌های اجرایی خواستار بیان دلایل رد صلاحیت خود باشند فرمانداری‌ها به صورت محرمانه می‌توانند دلیل رد صلاحیت را به آنان اعلام کنند.

وی تصریح کرد: کار هیات‌های اجرایی براساس قانون و اعلام مراجع چهارگانه ( اطلاعات. دادگستری. نیروی انتظامی و ثبت احوال ) و همچنین تحقیقات محلی خواهد بود که تمامی این موارد باید براساس مستندات باشد. یعنی این دستگاه‌های چهارگانه وقتی نظر خود را در مورد کاندیدایی اعلام می‌کنند حتما مستندات قانونی خود را نیز باید ارسال کنند.

شاآبادی اظهار کرد: کاندیداهایی که صلاحیت آنها توسط هیات‌های اجرایی رد شده است می‌توانند از روز 16 دی به مدت 4 روز شکایات خود را به هیات نظارت استان ارائه دهند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: هیات نظارت استان طبق قانون می‌توانند علاوه بر بررسی شکایت کاندیداهای رد صلاحیت شده حتی در مورد کاندیداهایی که صلاحیت آنها توسط هیات‌های اجرایی تائید شده می‌توانند اعلام نظر کنند. یعنی ممکن است برخی از کاندیداهایی که ابتداء در هیات‌های اجرایی صلاحیت آنها تایید شده توسط هیات نظارت صلاحیت آنها رد شود.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت لیست نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده پس از بررسی شکایت کاندیداهای رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به فرمانداری‌های استان اعلام خواهد شد.

شاآبادی در پاسخ به این سووال که آیا تا لحظه انجام این مصاحبه(پیش از ظهر روز شنبه ) نتایج استعلام تمام کاندیداها به فرمانداری ها ارسال شده است گفت: در بسیاری از شهرستان‌های استان ارگان‌های چهارگانه نتایج را به فرمانداری‌ها اعلام کرده‌اند و تنها درمرکز استان یعنی شهرستان کرمانشاه به دلیل زیاد بودن تعداد کاندیداها هنوز استعلام‌ها به طور کامل ارسال نشده است که امیدواریم ظرف امروز و فردا نتایج استعلام تمام کاندیداها به فرمانداری کرمانشاه اعلام شود.

کد خبر : ۳۳۵۰۵۷