خبرگزاری کار ایران

طی ۹ ماهه سال جاری انجام گرفت

تخصیص نردیک به 23 میلیارد ریال به رفع فقر در کرمانشاه

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: طی 9 ماهه سال جاری بیش از 22 میلیارد و 464 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده در استان به رفع فقر و محرومیت اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، حسین خدرویسی با بیان اینکه از ابتدای سال 1394 تا پایان آذر ماه بیش از 31 میلیارد و 200 میلیون ریال زکات از مودیان استان کرمانشاه جمع آوری شده است، اظهار کرد: این میزان زکات شامل زکات واجب، مستحب، سایر اقلام جذب شده اهل سنت و زکات فطره عام و سادات بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: همچنین طی مدت مذکور حدود هشت میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده در استان کرمانشاه به  احداث و مرمت پروژه های عام المنفعه اختصاص داده شده است.

به گفته خدرویسی امسال با میزان زکات اختصاص داده شده به پروژه های عمرانی بیش از 11 پروژه احداث و 34 پروژه دیگر مرمت و بهسازی شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه اظهار کرد: مسجد، حسینه، فاطمیه، زینبیه و خانه عالم از اصلی ترین پروژه های عام المنفعه بوده که از محل درآمدهای زکات احداث، تعمیر و بهسازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: در سال جاری درصد هزینه کرد زکات برای پروژه‌های عام المنفعه از کل درآمد این واجب الهی 27 درصد و درصد هزینه کرد برای رفع محرومیت و زدودن چهره  فقر از جامعه 73 درصد بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه در پایان با یادآوری اینکه 1289 عامل در راستای جمع آوری زکات با کمیته امداد استان همکاری و تعامل دارند تصریح کرد: در 9 ماهه امسال بیش از 81 میلیون ریال اعتبار برای تبلیغات و فرهنگ سازی زکات در میان مودیان، کشاورزان و مردم خیر استان هزینه شده است.

کد خبر : ۳۳۵۷۱۳