خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

معدوم‌سازی 72 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۳۱۹

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از امحاء بیش از 72 تن انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسان از مراکز عرضه فرآورده خام دامی طی 9 ماهه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرمانشاه، نادر پرور با اشاره به اقدامات نظارتی انجام شده توسط دامپزشکی استان طی 9 ماهه امسال، اظهار کرد: در این مدت 54 هزار و 306 مورد بازدید از مراکز تولید، فرآوری و توزیع فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تعداد موارد غیربهداشتی شناسایی شده را نیز 4025 مورد دانست و ادامه داد: که از این موارد تعداد 1732 مورد نمونه برداری و 5196 مورد ازمایش انجام شده  که نهایتاً منجر به امحاء 72 تن انواع فرآورده خام دامی از مراکز عرضه فرآورده خام دامی در این مدت شده است.

پرور با اشاره به کشتار 128 هزار و 558 راس دام سبک، 29 هزار و 264 راس دام سنگین و 6 میلیون و 589 هزار قطعه طیور در کشتارگاه های دام و طیور استان طی 9 ماهه امسال، خاطرنشان کرد: طی بازرسی های بهداشتی و شرعی انجام شده در کشتارگاه های دام و طیور استان، حدود 185 تن لاشه دام و طیور به دلایل بهداشتی و شرعی، غیر قابل مصرف برای انسان تشخیص داده شده که از چرخه مصرف حذف و امحاء شده ‌است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به رسالت خطیر دامپزشکی در تاًمین سلامت جامعه، تاکید کرد: دامپزشکی با نظارت های بهداشتی و شرعی طی 9 ماهه اخیر مانع از ورود 257 تن انواع فرآورده خام دامی ناسالم به سفره آحاد مردم شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: در این رابطه381 فقره پرونده تخلف بهداشتی نیز برای رسیدگی در مراجع قضایی استان تشکیل شده که از این تعداد 240 مکان، ناقض دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور بوده اند و با راًی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی پلمپ شده اند.

 پرور در ادامه تصریح کرد: با عنایت به نظارت بهداشتی و شرعی بر روی محصولات استحصالی از کشتارگاه‌های دام و طیور و با توجه به عدم نظارت یاد شده بر مراکز عرضه کشتار غیر مجاز و مخاطرات بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، لذا کشتار غیر مجاز تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی جامعه است.

 وی در پایان از مردم تقاضا کرد فرآورده خام دامی مصرفی خود را از مراکز عرضه مجاز و دارای مهر وتایید بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و در صورت داشتن هرگونه انتقاد و یا پیشنهاد با سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی استان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز