خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه خبر داد

تعویض بیش از ۸ هزار کنتور آب در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه گفت: در۹ ماهه نخست امسال تعداد ۸ هزار و ۴۷۲ دستگاه کنتور خراب وغیراستاندارد بدون دریافت وجه دراستان کرمانشاه تعویض شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، منصور کیاور در تشریح عملکرد ۹ ماهه امسال شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، اظهار کرد: در خصوص توسعه شبکه توزیع آب در این استان ۱۸ کیلومتر و توسعه شبکه فاضلاب ۶۵ کیلومتر انجام گرفته است.

وی افزود: در این راستا ۴ کیلومتر توسعه خط انتقال فاضلاب و نیز  ۵ کیلومتر توسعه خط انتقال آب در شهر کرمانشاه در دستور کار این نهاد اجرایی قرار گرفته است.

کیاور اصلاح خط انتقال آب را ۳ کیلومتر برآورد کرد و گفت: همچنین نهاد اجرایی در ۹ ماه نخست امسال اقدام به  ۳۳ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب و ۴ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب دراستان نموده است.

کیاور در خصوص تعداد منابع تولید آب در مدار بهره برداری خاطر نشان کرد: طی این مدت مذکور ۱۸۱ حلقه چاه، ۱۸ فقره چشمه و نیز ۲ قنات در راستای تولید آب در  مدار به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به حوادث شبکه آب در استان گفت: در شبکه توزیع آب ۴ هزار و ۲۹ مورد، خط انتقال آب ۳۱۶ مورد، شیرآلات آب ۲۱۳ مورد و در خصوص حوادث انشعابات آب طی ۹ ماهه امسال ۲۷ هزار و ۵۷۶ مورد حادثه رخ داده است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان کرمانشاه ایستگاه های پمپاژ در مدار بهره برداری را ۳۳ فقره عنوان کرد و افزود: مجموع ظرفیت  این ایستگاه‌ها در مدار بهره برداری ۵۷۳ هزار و ۵۳۴ متر مکعب در شبانه روز می‌باشد.

وی ادامه داد: در خصوص مخازن آب در مدار بهره برداری نیز ۷۲ فقره با ظرفیت ۳۴۰ هزار و ۲۰ متر مکعب در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

وی شستشو و لایه برداری شبکه فاضلاب طی ۹ ماهه نخست امسال را ۱۳۲۲.۶ کیلومتر برآورد کرد و گفت: همچنین ۱۱۵۹.۵ کیلومتر شستشو و گندزدایی شبکه توزیع و خط انتقال آب در طی مدت مذکور در استان انجام گرفته است.

کیاور  افزود: در مدت مذکور  ۸ هزار و ۴۷۲ دستگاه کنتور خراب و غیراستاندارد بدون دریافت وجه در استان تعویض شده، همچنین ۲۰ هزار و ۶۲۵ پیمایش ملک به ملک توسط عوامل پر تلاش این شرکت طی این مدت انجام گرفته است و نیز ۷ هزار و ۳۴۷ مورد ممیزی مشترکین خاص و پر مصرف شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای  استان کرمانشاه کل مشترکین فاضلاب در استان را ۳۲۸ هزار و ۸۸۴ تعداد دانست و گفت: در طی ۹ ماه نخست امسال نیز ۶ هزار و ۶۲۵ شبکه آب نصب شده و ۱۴ هزار و ۷۱۳ مورد نیز واگذار گشته است.

وی  تعداد مشترکین آب استان کرمانشاه را بیش از ۳۶۳ هزار و ۵۲۳ مورد عنوان کرد و گفت: در این مدت مذکور نیز ۱۴ هزار و ۷۳۷ خط اشتراک آب واگذار و نیز ۶ هزار و ۶۲۵ خطوط اشتراک آب نصب گردیده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه اظهار داشت: در نیمه دوم امسال بارندگی های رضایت بخشی در استان ونیز شهرستان ها صورت  داشتیم اما با توجه به اینکه برگشت آب به چرخه مصرف مراحل متعددی را طی می کند، توصیه ما به همه مشترکین توجه به استفاده بهینه از این نعمت حیات بخش و الهی است که همه بتوانند از آن بهره مند شوند.

کد خبر : ۳۳۷۵۱۶