خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کرمانشاه رتبه نخست پرورش ماهیان گرمابی را دارد

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه رتبه نخست پرورش ماهی گرمابی با تولید ۲ هزار و ۶۸۰ تن و همچنین رتبه چهارم تولید ۱۰ هزار و ۳۴۰ تن در بین استان‌های غیر ساحلی را امسال به خود اختصاص داده است.

سید فرزاد افضلی افزود: همچنین استان کرمانشاه از سهم ۴ درصدی پرورش آبزیان در کشور برخوردار است که تنها طی امسال با فعالیت ۴۸۱ مرکز پرورش انواع ماهی توانسته برای بیش از ۷۰۰ نفر ایجاد شغل کند.

این مسئول در ادامه گفت: میزان تولید انواع آبزیان در سال گذشته در استان ۱۱ هزار و ۷۹۳ تن بوده است که امسال این رقم به بیش از ۱۴ هزار تن رسیده است.

افضلی تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی برای هر فرد در سال ۹ کیلوگرم است که این رقم در استان برای هر فرد بر اساس محاسبات حدود ۷.۵ کیلوگرم برآور شده که در مقایسه با سال‌های گذشته رشد داشته است.

وی تاکید کرد: کرمانشاه در تولید انواع آبزیان از رشد ۴ درصدی در کل کشور برخوردار است که در این راستا با مشارکت و همکاری سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای به افزایش تولید بیشتری در عرصه پرورش این نوع از فرآوده های شیلات در استان دست پیدا کرده ایم.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اظهارکرد: معتقدم باید در انجام رسالت و ایفای نقش در راستای خدمات رسانی به استان از همه تلاش و ظرفیتهای موجود استفاده کنیم همچنان که این دستگاه اجرایی تا به امروز در جهت فرهنگ سازی مصرف آبزیان و کشاورزی ارگانیک، توسعه پایدار و بهبود شرایط سلامت جامعه اهتمام لازم را داشته است.

کد خبر : ۳۴۰۰۹۹