خبرگزاری کار ایران

بازگشت مجدد شعبانی به محل کار؛

استیضاح شهردار کرمانشاه برای شورا امری حیثیتی است

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۱۷۷

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: استیضاح شهردار کرمانشاه، امری حیثیتی برای اعضای شورا است و ما نمی توانیم با این شهردار کار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکرمانشاه، بعد از اینکه اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه‌ای شهردار کرمانشاه را برکنار کردند، بازهم شهردار با تاکید بر اینکه این استضیاح روند قانونی خود را طی نکرده است، به محل کار خود برگشت و امیر رحیمی؛ فردی که از سوی شورای شهر به عنوان سرپرست این شهرداری منصوب شده بود را از محل خدمت خود بیرون کرد.

این بازگشت دوباره شهردار که به همراهی فرمانداری کرمانشاه بود، باعث واکنش‌های شدید موافقان رفتن شهردار و برخی از رسانه ها شد.

از سوی دیگر از اسناد و شواهد پیداست که اقدام فرمانداری کرمانشاه در بی اثر کردن استیضاح مر قانون بوده است و هیچ اعمال سلیقه ای در این بین صورت نگرفته است.

حال شورائیان و طرفداران رفتن عبدالرضا شعبانی از سمت خود باید طرح استیضاح را از روند قانونی خود دنبال کنند و از کارهای احساسی در این زمان از سال به شدت پرهیز کنند و اجازه ندهند سناریوی این چند سال اخیر برای کرمانشاه دوباره تکرار شود.

سیدحجت اله موسوی اجاق یکی از بانیان اصلی طرح استیضاح شهردار کرمانشاه که از بازگشت مجدد عبدالرضا شعبانی به سمتش ابراز نگرانی کرده است، در این باره می‌گوید: در مرحله دوم ما روند استیضاح شهردار را که شامل تذکر کتبی، طرح سئول و نهایتا استیضاح است را مجددا از سرگرفته و اکنون تذکر کتبی را به شهردار ابلاغ کرده ایم و چند روز دیگر مجددا از وی طرح سئوال خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر از اجرای قانونی روند استیضاح شهردار کرمانشاه خبر داد و افزود: برای برکناری عبدالرضا شعبانی از سمت شهرداری کرمانشاه از دو راه قانونی هدف خود را پیگیری می کنیم.

وی به این دو روش اشاره داشت و تاکید کرد: اولین راه اینکه چون نامه مغایرت شهرداری به شورای شهر ابلاغ شده است ما استیضاح کنندگان نیز همچنان بر تصمیم قبلی خود اصرار می ورزیم و در این صورت موضوع به هیات حل اختلاف استان ارجاع می شود و این هیات موظف است ظرف دو هفته نظر نهایی را اعلام کند.

موسوی اجاق بیان داشت: در مرحله دوم ما روند استیضاح شهردار را که شامل تذکر کتبی، طرح سئوال و نهایتا استیضاح است را مجددا از سرگرفته و اکنون تذکر کتبی را به شهردار ابلاغ کرده‌ایم و چند روز دیگر مجددا از وی طرح سئوال می کنیم و وی ظرف مدت 10 روز وقت دارد که در صحن شورا حاضر شده و به سئولات ما جواب دهد و در صورتی که ما از جواب‌های وی قانع نشویم طرح استیضاح وی اجرا می شود.

از سوی دیگر خبرهایی از پس گرفتن امضاء استیضاح از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه به گوش می رسد، ولی موسوی اجاق این خبرها را تکذیب می کند.

وی در این باره اظهار داشت: در این روزها با وجود فشارهای وارده هیچکدام از استیضاح کنندگان نه تنها پشیمان نشده‌اند بلکه در تصمیم خود برای عزل شهردار راسخ‌تر شده اند زیرا این موضوع به یک امرحیثیتی برای اعضای شورا تبدیل شده است و ما نمی توانیم با این شهردار کار کنیم.

موسوی اجاق با تاکید بر اینکه این روزها هم تهدید شده‌ایم و هم تطمیع، گفت: جای تاسف دارد که شهردار و حامیان وی در این روزها ده‌ها نوع پیشنهاد اعم از پیشنهاد انتصاب شهردار یا معاون شهردار یا مدیر یا امتیازات فراوان دیگر به استیضاح کنندگان برای انصراف آنان ارائه می دهند و حتی حاضرند یکجا شهرداری را به استیضاح کنندگان ببخشند تا فقط چند روزی آقای شعبانی در این سمت باقی بماند و وی و حامیانش باید بدانند اعضای شورای شهر به هیچ وجه تطمیع نمی شوند.

با این حال به نظر می‌رسد که کرمانشاه همانند سال‌های اخیر در حساس‌ترین زمان خود، یعنی نزدیکی به ایام عید نوروز، بدون شهردار خواهد شد و دوباره لقب "شهر بی کلانتر" را با خود یدک خواهد کشید. پس بهتر اینکه هم شهردار و هم اعضای شورای اسلامی در ابتدای هر اقدامی منافع شهر و شهروندان را مدنظر داشته باشند و سپس وارد بحث‌ها و مشاجرت درون گروهی خود شوند.

گزارش: افشین قهرمانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز