خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر

سالانه 1200 هکتار نخود پاییزه در شهرستان روانسر کشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر گفت: سالانه 1200 هکتار نخود پاییزه در شهرستان روانسر کشت می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی عمومی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر با اشاره به اینکه نخود یکی از محصولات مهم در شرایط دیم ایران بوده که نقش بسیار مهمی در تناوب با گندم وجو دارد، اظهار کرد: سالانه حدود 1200 هکتار نخود پاییزه به روش مکانیزه در این شهرستان کشت می‌شود.

کریمی افزود: شهرستان روانسر از جمله شهرستان‌های مطرح کشور در زمینه  کشت مکانیزه نخود پاییزه است و اکثراراضی نخود پاییزه در این شهرستان  بصورت مکانیزه کشت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در راستای تداوم کشت نخود، افزایش عملکرد غلات و همچنین رعایت تناوب زراعی،  لزوم توجه به کشت نخود پاییزه و مکانیزه بیشتر از هر زمانی مشهود است چرا که این نوع کشت در طول فصل زراعی از شرایط آب و هوایی خوبی جهت رشد و بهره‌برداری از باران‌های پاییزه برخوردار بوده و به دلیل اینکه کشت به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد هزینه‌ها به شکل چشمگیری کاهش داشته وکشاورزان رغبت بیشتری برای کشت این محصول دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر افزود: ارزش اقتصادی این محصول در کنار تلاش کارشناسان و مجموعه همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان باعث شده کشاورزان کشت نخود پاییزه را به صورت مکانیزه انجام دهند.

کد خبر : ۳۵۱۸۰۲