خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

رایزنی 2 نامزد راه یافته به مرحله دوم با سران قبایل و ایلات کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۴۰۱

دو نامزد راه یافته به مرحله دوم رقابت‌های مجلس دهم در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دنبال بیعت گفتن از بزرگان و سران ایلات و عشایر استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، پس از دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، چند روزی است که دو نامزد راه یافته به دور دوم که یکی از آنها لاجرم بهارستان‌نشین خواهد شد، با انرژی مضاعفی به دنبال رایزنی و بیعت گرفتن از بزرگان ایلات و عشایر استان هستند.

در این بین بسیاری از شخصیت هایی که دوره های گذشته سابقه حضور در انتخابات را تجربه کرده‌اند و به خوبی به وضعیت جامعه آشنایی دارند با وساطت برخی از نزدیکان این دو نامزد راه یافته به دور دوم پا به عرصه این ستادهای این دو نامزد گذشته اند.

احمد صفری و سیدسعید حیدری طیب (نماینده کنونی مردم کرمانشاه در مجلس نهم) دو رقیب در دور دوم در این حوزه انتخابیه هستند که به نظر می رساند در روزهای نزدیک به انتخابات مرحله دوم رقابت بسیار تنگاتنگی با همدیگر داشته باشند.

اولین و شاهد اصلی‌ترین نقطه قوت سید سعیدحیدری‌طیب برای راهیابی مجدد به مجلس دهم، پشتیبانی سران و بزرگان طوایف لکستان از او باشد.

تاریخ انتخابات نشان داده است که حضور قوم "لک" در انتخابات همیشه از مشارکت بسیار بالایی برخوردار بوده است و عملا این قوم نتیجه انتخابات را رقم می زنند همانطوری که در انتخابات گذشته بارها نشان داده اند.

از سوی دیگر وابستگی نسبی و سببی "احمد صفری" به قوم ماهیدشت، کوزران و سنجابی تاثیر بسیار بالایی در افزایش آرای وی خواهد داشت.

با این حال باید منتظر برنامه‌ریزی این دو نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه کرمانشاه در روزهای آینده باشیم.

از سوی دیگر هنوز کسی نمی‌تواند از هم اکنون نماینده سوم مجلس دهم از حوزه انتخابیه کرمانشاه را پیش بینی کند، زیرا تجربه نشان داده است که همیشه ایجاد موج توسط طرفداران نامزدهای مجلس به سرعت می تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

با این وجود این روزها در سایت‌های مجازی به ویژه در فضای تلگرام خبرهای بسیاری از بیعت و حمایت سران و بزرگان اقوام از یکی از دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم می بینیم، ولی با این وجود هرگز نمی توان به این اخبار که بیشتر آن غیرواقعی و یک نوع شانتاژ خبری می باشد، اعتماد کرد.

گزارش: کیانا خالوندی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز