خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر مسایل شهری در گفت وگو با ایلنا:

ساماندهی کارگران ساختمانی اولویت‌ مدیریت شهری کرمانشاه باشد

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۲۱۷

یک‌تحلیلگر مسایل شهری گفت: مسئولان امر در مدیریت شهری باید برای ساماندهی و ایجاد مکان‌هایی مناسب با امکانات رفاهی و بهداشتی و همچنین ارتقاء شان و منزلت برای کارگران جایگاه این قشر زحمتکش را تکریم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، متاسفانه چندین دهه است که برخی از میادین اصلی این شهر به جولانگاه کارگران ساختمانی و فصلی تبدیل شده است و تاکنون هیچ یک از مسئولان مربوطه برای ساماندهی به این وضعیت اسفبار که شهر تاریخی و باستانی کرمانشاه را زیر سئوال برده، کاری انجام نداده اند !!

میدان 15 خرداد، میدان وزیری، میدان وکیل آقا، سرچشمه تنها گوشه ای از مکانهای تجمع کارگران ساختمانی و فصلی در کلانشهر کرمانشاه هستند.

ساماندهی کارگران ساختمانی اولویت‌ مدیریت شهری کرمانشاه باشد

"محمدعلی مهری"، کارشناس ارشد عمران و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه با اشاره به اینکه قشر کارگر نیازمند توجه بیشتری هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه کرمانشاه شهری خدماتی است و تعدادی از همشهریان از طریق کارگری امرار معاش می‌کنند و در واقع بخشی از تامین خدمات در شهر برعهده این قشر زحمتکش است لذا این قشر نیازمند توجه بیشتری از سوی مدیران هستند.

این کارشناس ارشد شهرسازی بیان داشت: در شهر کرمانشاه در چند نقطه از شهر که محلاتی پر تردد از حیث شهروندان و نیز مسافران هستند، اجتماعات کارگری با در دست داشتن ابزار و وسایل کار خود در انتظار کار می مانند و به نوعی این شلوغی و ازدحام چهره شهر را نازیبا می‌کند.

کارشناس ارشد عمران و شهرسازی عنوان کرد: یکی از این محل‌های تجمع کارگران، پل ولایت لب آب است که علاوه بر اینکه محل تردد ساکنین شهرک‌های شمال شهر به سایر جهات است مسیر اصلی مسافران از مبادی شرقی و غربی استان نیز هست. یا محلات دیگری چون میدان شهرداری و میدان نواب صفوی به جهت قرارگرفتن در بازار اصلی از گذرهای شلوغ و پرتردد است؛ حضور چهره‌های خسته از بیکاری نه از کار زیبنده این گذرها نیست.

ساماندهی کارگران ساختمانی اولویت‌ مدیریت شهری کرمانشاه باشد

این تحلیلگر مسایل شهری تاکید کرد: مسئولان امر در مدیریت شهری با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با این قشر زحمتکش، حتما این مهم را در اولویت قرار دهند و بر ساماندهی و ایجاد مکان‌هایی مناسب با امکانات رفاهی و بهداشتی و همچنین ارتقای شان و منزلت برای کارگران جایگاه این قشر زحمتکش را تکریم کنند. ساخت مکان‌های مناسب در چند نقطه شهر و معرفی این مکان‌ها از طریق وسایل ارتباط جمعی اقدامی در راستای توسعه مدیریت شهری است که علاوه بر رضایت کارگران و آحاد مردم، باعث بالندگی فرهنگی و اجتماعی شهر می‌شود.

وی در پایان گفت:توجه داشته‌باشیم که کلانشهر کرمانشاه با داشتن جمعیت یک میلیونی و مسافرت‌های روزانه ساکنین شهرستان‌ها و روستاهای همجوار استان، هر ساله خصوصا در فصل بهار و تابستان به علت داشتن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شاهد حضور گردشگران و میهمانان از سایر استان‌ها و کشورهای دیگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز