خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

آغاز طرح کنترل و نظارت بهداشتی ویژه بر فرآورده‌های دامی در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۳۹۶

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه، گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی کرمانشاه بر مراکز تولید، استحصال، فرآوری، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دکتر نادر پرور در جمع خبرنگاران از آغاز طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی کرمانشاه بر مراکز تولید، استحصال، فرآوری، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی طی ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: نظارت ها از ابتدای ماه رمضان در استان آغاز شده و تا تاریخ 19 تیر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: 18 اکیپ نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان در قالب 62 نیرو بر تعداد بیش از 2 هزار مرکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی شامل قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها و همچنین هتل ها، رستوران ها و کبابی ها، نظارت می کنند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، بازرسین دامپزشکی با رصد تمام جوانب بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هرگونه تخلفی را بلافاصله در محل رسیدگی و با موارد تخلف برخورد قانونی می کند.

دکتر پرور اضافه کرد: اکیپ های ثابت و سیار در 14 شهرستان استان کرمانشاه نیز نظارت های بهداشتی را بر عهده دارند و اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه همه ساله به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت های بهداشتی را اجرایی کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به نظارت های بهداشتی بر خودروهای حامل فرآورده های خام دامی اعم از شیر، گوشت، مرغ و آلایش های خوراکی، تأکید کرد: نظارت های بر کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه ها، کارخانه ها و واحدهای بسته بندی نیز توسط اکیپ های نظارتی انجام می شود.

وی تأکید کرد: شهروندان، گوشت مصرفی خود را صرفاً از مراکز عرضه معتبر و مجاز که تحت نظارت بهداشتی  دامپزشکی هستند تهیه و برای حفظ سلامت خود از خریدن گوشت کشتار غیر مجاز جداً خودداری کنند.

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه، سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف در مراکز عرضه فراورده های خام دامی بود و بلافاصله تیم های بهداشتی خود را به محل اعزام می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز