خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با پرداخت تسهیلات کم بهره

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار در احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری پرداخت تسهیلات کم بهره جهت نوسازی ساختمان‌ها و ابنیه مسکونی این بافت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عبدالله بهادری با اشاره به سیاست وزارت راه و شهرسازی و البته تأکید و پیگیری مقام عالی وزارت در مقوله احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اظهار کرد: برای بسترسازی و تسهیل‌گری مسیر نوسازی این بافت‌ها بر اساس مصوب هیأت وزیران تسهیلات یارانه‌ای را به متقاضیان نوسازی پرداخت می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: بر اساس مصوبه مذکور دولت متعهد است ۱۰ درصد از سود جاری تسهیلات بانکی را بعنوان یارانه به تسهیلات نوسازی بافت فرسوده پرداخت کند تا بدینوسیله ساکنان و انبوه‌سازان تشویق به نوسازی در این محلات و محدوده‌ها شوند.

وی ضمن تأکید بر اینکه احیای بافت‌های ناکارآمد صرف نظر از زیباسازی سیمای شهری از لحاظ ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی این محلات بسیار مؤثر است، تصریح کرد: مبلغ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهر کرمانشاه ۴۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها ۳۰ میلیون تومان بوده و مدت بازپرداخت آن ۱۲ سال است که از این مدت ۲ سال مربوط به دوران مشارکت است.

بهادری تاکید کرد: از تسهیلات مذکور در سال گذشته مجموعا ۲۴۵۰ واحد به این استان اخصاص یافت که تاکنون ۷۵۰ واحد به بانک‌های عامل معرفی و قرارداد منعقد نموده‌اند و ۱۷۰۰ سهمیه باقی مانده، که اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، نسبت به معرفی متقاضیان تا سقف سهمیه تخصیصی اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر : ۳۷۹۹۹۳