خبرگزاری کار ایران

اولین خواسته مردم از شهردار جدید کرمانشاه؛

نگذارید تنها شهربازی کرمانشاه تعطیل شود

اولین خواسته مردم از "آرش رضایی"، شهردار جدید کرمانشاه این است که نگذارید شهربازی اصلی این شهر تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه چند روزی از مدیریت آرش رضایی به عنوان شهردار کرمانشاه نگذشته است که بسیاری از مردم و فعالان اجتماعی و سمن‌های مردمی برخی از  اقدامات غیرکارشناسانه شورائیان را مورد نقد و انتقاد خود قرار داده‌اند.

در میانه رفتن و آمدن شهردار کرمانشاه، بسیاری از امور شهری بدون هیچ کار کارشناسانه‌ای یا تعطیل شد و یا کلنگ آن به زمین زده شد و در آینده زیان‌های مالی و نمایی آن در چهره شهر به خوبی دیده خواهد شد.

یکی از مواردی که در این بین باعث دلسردی مردم از عملکرد شورائیان شده است، موضوع تعطیلی تنها شهربازی استاندارد این شهر است.

مدت‌های مدیدی که به بهانه غیراستاندارد بودن وسایل شهربازی، شورائیان تصمیم به تعطیلی این مجموعه تفریحی و فرهنگی گرفته‌اند و میلیاردها تومان سرمایه بخش خصوصی در حال از بین رفتن است.

شورائیان از عدم استاندارد وسایل شهربازی سخن می‌گویند، در حالی که کیومرث نظری مدیرعامل این شهربازی با ارائه مدارک مستند از بازدیدهای مکرر برای تست استاندارد وسایل این شهربازی خبر می‌دهد.

حال که نوک پیکان شورائیان به سمت شهربازی و مسئولان آن گرفته شده است، بسیاری از مردم این ایام به خوبی خلا نبود این مجموعه تفریحی و ورزشی را بسیار خطرناک و مایه برخی از ناهنجاری‌ها عنوان می‌دارند.

"حجت الله فیضی" از شهروندان کرمانشاهی در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: شهربازی محلی برای تخلیه هیجان جوانان و نوجوانان این شهر بود حال که شورای شهر تصمیم به تعطیلی بی‌دلیل این مرکز گرفته به خوبی باید فهمید که تنها قشری که برای اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه مهم نیستند جوانان و نوجوانان هستند و این اعضا تنها به دنبال درگیری‌های داخلی خود هستند.

وی عنوان کرد: متاسفانه تنها عملکردی که از شورائیان دیده‌ایم تلاش برای تعطیلی شهربازی بوده است اگر شورائیان به دنبال حقوق حقه مردم هستند پرونده تخلفات بی‌شمار مالی خود در دادگستری را حل کنند تا شورای اسلامی این شهر انگشت نمای دیگر استان‌ها نشود.

کیومرث نظری مدیرعامل شهربازی کرمانشاه نیز با انتقاد از اینکه بیانات شورائیان علیه این مرکز هیچ سندیتی ندارد، به خبرنگار ایلنا گفت: شورائیان می‌گویند امکانات و وسایل بازی شهربازی از استانداردهای روز جداست، در حالی که مسئولان این مرکز تفریحی هر سه ماه با هزینه خود اقدام به آوردن نیروها و کارشناسانی از تهران برای تست استاندارد و تایید و یا رد سالم بودن امکانات تفریحی این مجموعه کرده است و خوشبختانه تاکنون هیچ اثری از عدم استاندارد در این مرکز دیده و یا گزارش نشده است.

نظری تاکید کرد: بسیاری از مدیران کل نهادهای اجرای، امنیتی، بازرسی و... بارها با تقدیرنامه‌های خود ما را در انجام کارمان دلگرم و ترغیب کرده‌اند، حال شورائیان به چه نیتی می‌خواهند این مرکز را تعطیل کنند این سئوالی است که همه مردم از بنده و شوراییان دارند.

وی عنوان کرد: آرش رضایی؛ شهردار جدید کرمانشاه، خود سال‌ها در ساختار مدیریت شهری حضور داشته‌اند و به خوبی ضرورت وجود شهربازی در کلانشهری همانند کرمانشاه را درک می‌کنند، لذا مسئولان این مجموعه و بنده از وی می‌خواهیم که خود به این موضوع طبق قانون و به دور حاشیه سازی برخی‌ها رسیدگی کنند.

هر کدام از اعضای شورای شهر کرمانشاه بهانه‌ای برای تعطیلی این مرکز بیان می‌کند.

برخی از این اعضا پایان یافتن قرارداد شهربازی با شهرداری را علت اصلی تعطیلی این مرکز تفریحی می‌دانند و برخی دیگر از اعضای شورا عدم استاندارد وسایل بازی را عامل جبهه گیری علیه ادامه فعالیت شورا می‌دانند.

از سوی دیگر مدیرعامل شهربازی کرمانشاه از هزینه‌های گزافی که برای ساخت و تجهیز این مکان تفریحیـ فرهنگی شده است خبر می‌دهد و می‌گوید: متاسفانه در زمانی که شهربازی را تحویل گرفتیم، این مکان زمین بایری بود که با هزینه خود اعضای هیات مدیره آباد شد و خود کیومرث احمدی که در حال حاضر ریاست شورای اسلامی شهر کرمانشاه را بر عهده دارند، آن زمان وی نقش پیمانکار را داشتند و در جریان هزینه های هنگفت برای بازسازی این مجموعه بوده اند.

نظری عنوان داشت: امیدواریم قوه قضائیه همانند گذشته که باعث احقاق حقوق بسیاری از مردم شده در این دوره نیز به خوبی قبل پرونده شهربازی را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهند تا شاهد این فاجعه در کلانشهر کرمانشاه نباشیم.

گزارش: نفسیه چگینی

کد خبر : ۳۸۰۷۷۸