خبرگزاری کار ایران

مدیر فرهنگی کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) استان:

4400 مددجوی کرمانشاهی با آموزه‌های قرآن آشنا می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۴۰۶

جمشیدی از آغاز مرحله دوم طرح بزرگ آموزش قرآن در خانه با حضور مددجویان تحت حمایت کمیته امداد همزمان با ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کامیار جمشیدی با بیان اینکه طرح بزرگ آموزش قرآن در خانه به صورت غیر حضوری در میان مددجویان تحت حمایت اجرا می شود گفت: مرحله نخست این طرح در سال 93 با حضور 160 خانوار مددجو در استان برگزار شده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه امسال در طرح قرآنی مذکور بالغ بر هزار و 100 خانوار مددجو در استان با جمعیتی بیش از 4 هزار  و 400 نفر شرکت می کنند تصریح کرد: این طرح که در میان تمامی اعضای خانواده های واجدالشرایط اجرا می شود به هر خانوار یک بسته آموزشی شامل یک جلد مصحف قرآن مجید نفیس حاوی نکات تفسیری و شش جلد دفترچه سوالات از جزءهای مختلف قرآن کریم هدیه داده می شود.

کامیار جمشیدی یادآور شد: فراگیران این طرح قرآنی از میان خانواده های مناطق محروم، روستایی، کم برخوردار و مناطق حاشیه نشین که در آن ها نمادهای آموزه های قرآنی کم رنگ تر باشد انتخاب می شوند.

جمشیدی در ادامه اظهار کرد: با توجه به برنامه زمانبندی طرح آموزش قرآن در خانه یک سال و نیم به طول خواهند انجامید و فراگیران هر سه ماه یک بار یکی از دفترچه های سوالات آزمون قرآنی را که شامل پنج جزء قرآن است پاسخ می دهند.

وی تاکیدکرد: طرح آموزش قرآن در خانه با هدف انس و آشنایی با آموزه های قرآن کریم و الفت خانواده های مددجو با کلام نورانی وحی اجرا می شود.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان کرمانشاه در پایان با یادآوری اینکه بسیاری از کسانی که در مرحله نخست طرح آموزش قرآن در خانه شرکت کردند اکنون به عنوان قاری، حافظ و مترجم در حال فراگیری آموزش‌های تکمیلی هستند اظهار امیدواری کرد با اجرای مرحله دوم طرح مذکور مددجویان بسیاری به عنوان قاری، حافظ و مترجم شناخته شده و در این عرصه فعالیت کنند.

اهدای جوایز نقدی به نفرات اول تا سوم طرح، اعطای گواهینامه‌های معتبر آموزشی و اعزام منتخبان به مشهد از برنامه‌های جانبی طرح آموزش قرآن در خانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز